Service designLaajuus (5 cr)
Code: B69900216
Credits
5 op
Objective
You can define service design at the theoretical and at a practical level. You can define the basic concepts and ways of action of the service design.You can utilise the central methods of the service design.You can identify the possibilities of the service design as a tool in the planning of the strategic level.
Content
What are the central concepts of the service design?How do I utilise the methods of the service design in the developing tasks?How is the service design suitable for a tool of the planning of the strategic level?
Enrollment
07.04.2025 - 21.04.2025
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Opetuksen hallinto ja kehittäminen
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Service Design
Teachers
- Sanna Haapanen
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You can define service design at the theoretical and at a practical level. You can define the basic concepts and ways of action of the service design.You can utilise the central methods of the service design.You can identify the possibilities of the service design as a tool in the planning of the strategic level.
Content
What are the central concepts of the service design?How do I utilise the methods of the service design in the developing tasks?How is the service design suitable for a tool of the planning of the strategic level?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla on perehdyttävä Juha Tuulaniemen Palvelumuotoilu-teokseen
Muu opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Yksilölliset oppimisväylät
• Opintojakso toteutetaan kokonaan aikaan ja paikkaan sitomattomana verkko-opetuksena. Opettajan ohjausta on saatavilla kahteen opintojakson osaan liittyen teamsin välityksellä sekä esittämällä kysymyksiä opintojaksoalustalla.
• Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä.
• Opiskelua rytmittävät verkkotentti itsenäisesti tehtävät oppimistehtävät ja vertaisarvioinnit. Opintojakson aikataulu on kaikille opiskelijoille yhteinen.
• Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
• Opintojaksolla hyödynnetään vertaispalautteenantoa. Opettaja antaa arvionsa opintojakson loppupalautuksesta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään aitoon työelämän toimeksiantoon perustuva kehittämistehtävä, jonka aiheen opiskelija etsii ja valitsee itse.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson alussa on kirjatentti. Opintojakso toteutetaan neljässä osassa joihin kuhunkin liittyy osatehtäviä sekä vertaisarviointi. Tarkempi aikataulu esitellään opintojaksoalustalla heti opintojakson alettua.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t
Further information
Opintojakson suoritus ajoittuu koko opintojakson toteutusajalle ja etenee viikoittain.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.
Opintojakson numeerinen arviointi perustuu viimeisen osan palautukseen, saatuun sekä annettuun vertaisarviointiin sekä opettajan tekemään arviointiin.
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 31.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Culture
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Service Design
Teachers
- Sanna Haapanen
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You can define service design at the theoretical and at a practical level. You can define the basic concepts and ways of action of the service design.You can utilise the central methods of the service design.You can identify the possibilities of the service design as a tool in the planning of the strategic level.
Content
What are the central concepts of the service design?How do I utilise the methods of the service design in the developing tasks?How is the service design suitable for a tool of the planning of the strategic level?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla on perehdyttävä Juha Tuulaniemen Palvelumuotoilu-teokseen
Muu opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Yksilölliset oppimisväylät
• Opintojakso toteutetaan kokonaan aikaan ja paikkaan sitomattomana verkko-opetuksena. Opettajan ohjausta on saatavilla kahteen opintojakson osaan liittyen teamsin välityksellä sekä esittämällä kysymyksiä opintojaksoalustalla.
• Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä.
• Opiskelua rytmittävät verkkotentti itsenäisesti tehtävät oppimistehtävät ja vertaisarvioinnit. Opintojakson aikataulu on kaikille opiskelijoille yhteinen.
• Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
• Opintojaksolla hyödynnetään vertaispalautteenantoa. Opettaja antaa arvionsa opintojakson loppupalautuksesta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään aitoon työelämän toimeksiantoon perustuva kehittämistehtävä, jonka aiheen opiskelija etsii ja valitsee itse.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson alussa on kirjatentti. Opintojakso toteutetaan neljässä osassa joihin kuhunkin liittyy osatehtäviä sekä vertaisarviointi. Tarkempi aikataulu esitellään opintojaksoalustalla heti opintojakson alettua.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t
Further information
Opintojakson suoritus ajoittuu koko opintojakson toteutusajalle ja etenee viikoittain.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.
Opintojakson numeerinen arviointi perustuu viimeisen osan palautukseen, saatuun sekä annettuun vertaisarviointiin sekä opettajan tekemään arviointiin.
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
09.09.2024 - 20.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Culture
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
- Degree Programme in Service Design
Teachers
- Sanna Haapanen
Teacher in charge
Sanna Haapanen
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You can define service design at the theoretical and at a practical level. You can define the basic concepts and ways of action of the service design.You can utilise the central methods of the service design.You can identify the possibilities of the service design as a tool in the planning of the strategic level.
Content
What are the central concepts of the service design?How do I utilise the methods of the service design in the developing tasks?How is the service design suitable for a tool of the planning of the strategic level?
Opiskelumateriaali
Juha Tuulaniemi, 2011: Palvelumuotoilu
Muu opetusmateriaalit ja linkit opettajalta.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson kehittämistehtävä on hyvä olla työelämälähtöinen.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso tulee suorittaa yhteisen aikataulun mukaisesti.
Opiskelijan työmäärä
5 op x 27 h = 135 h
Further information
Opintojakso etenee yhteisen aikataulun mukaisesti koko toteutukselle määritellyn ajan. Opintojaksolla ei ole mitään kalenteriin sidottuja yhteisä pakollisia tapaamisia.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan antama arviointi.
Vertaisarvioinnissa hyödynnetään opettajan laatimaa arviointimatriisia.
Arviointi perustuu opiskelijan toteuttamaan kehittämistehtävään ja kykyyn soveltaa tehtävässä opintojaksolle valittuja palvelumuotoilun menetelmiä,
Enrollment
14.08.2024 - 01.09.2024
Timing
09.09.2024 - 03.11.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Culture
Campus
Ecampus
Teaching languages
- English
Seats
20 - 30
Degree programmes
- Degree Programme in Service Design
Teachers
- Sofia Forsberg
- Sanna Haapanen
- Johanna Säynäjäkangas
Teacher in charge
Sanna Haapanen
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You can define service design at the theoretical and at a practical level. You can define the basic concepts and ways of action of the service design.You can utilise the central methods of the service design.You can identify the possibilities of the service design as a tool in the planning of the strategic level.
Content
What are the central concepts of the service design?How do I utilise the methods of the service design in the developing tasks?How is the service design suitable for a tool of the planning of the strategic level?
Opiskelumateriaali
Lecture materials and links provided by teachers.
Yksilölliset oppimisväylät
Scheduled track:
Network teaching, independent working
Teaching, lectures, teamwork and individual tasks
Independent track:
The learning process that has been integrated into the work will be possible if in your assignments you can develop the know-how that has been mentioned in the objectives and contents of the study module. Contact the teacher of the study module before the beginning of the study module in good time to determine it
• is the learning process that has been integrated into the work possible in your own assignment
• what kind evidence you are able to give from your know-how
• witch parts of the study module you have to participate in teaching
Blended track:
Contact the teacher
TKI ja työelämäyhteistyö
The independent task for this study module should have connection to working life
Evaluation scale
1-5
Enrollment
08.01.2024 - 28.01.2024
Timing
15.01.2024 - 01.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Culture
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
1 - 30
Degree programmes
- Degree Programme in Service Design
Teachers
- Sanna Haapanen
Teacher in charge
Sanna Haapanen
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You can define service design at the theoretical and at a practical level. You can define the basic concepts and ways of action of the service design.You can utilise the central methods of the service design.You can identify the possibilities of the service design as a tool in the planning of the strategic level.
Content
What are the central concepts of the service design?How do I utilise the methods of the service design in the developing tasks?How is the service design suitable for a tool of the planning of the strategic level?
Opiskelumateriaali
Juha Tuulaniemi, 2011: Palvelumuotoilu
Muu opetusmateriaalit ja linkit opettajalta.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson kehittämistehtävä on hyvä olla työelämälähtöinen.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso tulee suorittaa yhteisen aikataulun mukaisesti.
Opiskelijan työmäärä
5 op x 27 h = 135 h
Further information
Opintojakso etenee yhteisen aikataulun mukaisesti koko toteutukselle määritellyn ajan. Opintojaksolla ei ole mitään kalenteriin sidottuja yhteisä pakollisia tapaamisia.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan antama arviointi.
Vertaisarvioinnissa hyödynnetään opettajan laatimaa arviointimatriisia.
Arviointi perustuu opiskelijan toteuttamaan kehittämistehtävään ja kykyyn soveltaa tehtävässä opintojaksolle valittuja palvelumuotoilun menetelmiä,
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
11.09.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Culture
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
- Degree Programme in Service Design
Teachers
- Sanna Haapanen
Teacher in charge
Sanna Haapanen
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You can define service design at the theoretical and at a practical level. You can define the basic concepts and ways of action of the service design.You can utilise the central methods of the service design.You can identify the possibilities of the service design as a tool in the planning of the strategic level.
Content
What are the central concepts of the service design?How do I utilise the methods of the service design in the developing tasks?How is the service design suitable for a tool of the planning of the strategic level?
Opiskelumateriaali
Juha Tuulaniemi, 2011: Palvelumuotoilu
Muu opetusmateriaalit ja linkit opettajalta.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson kehittämistehtävä on hyvä olla työelämälähtöinen.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso tulee suorittaa yhteisen aikataulun mukaisesti.
Opiskelijan työmäärä
5 op x 27 h = 135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan antama arviointi.
Vertaisarvioinnissa hyödynnetään opettajan laatimaa arviointimatriisia.
Arviointi perustuu opiskelijan toteuttamaan kehittämistehtävään ja kykyyn soveltaa tehtävässä opintojaksolle valittuja palvelumuotoilun menetelmiä,
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
16.01.2023 - 01.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Culture
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
1 - 30
Degree programmes
- Degree Programme in Service Design
Teachers
- Sanna Haapanen
Teacher in charge
Sanna Haapanen
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You can define service design at the theoretical and at a practical level. You can define the basic concepts and ways of action of the service design.You can utilise the central methods of the service design.You can identify the possibilities of the service design as a tool in the planning of the strategic level.
Content
What are the central concepts of the service design?How do I utilise the methods of the service design in the developing tasks?How is the service design suitable for a tool of the planning of the strategic level?
Opiskelumateriaali
Juha Tuulaniemi, 2011: Palvelumuotoilu
Muu opetusmateriaalit ja linkit opettajalta.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson kehittämistehtävä on hyvä olla työelämälähtöinen.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso tulee suorittaa yhteisen aikataulun mukaisesti.
Opiskelijan työmäärä
5 op x 27 h = 135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan antama arviointi.
Vertaisarvioinnissa hyödynnetään opettajan laatimaa arviointimatriisia.
Arviointi perustuu opiskelijan toteuttamaan kehittämistehtävään ja kykyyn soveltaa tehtävässä opintojaksolle valittuja palvelumuotoilun menetelmiä,
Enrollment
15.08.2022 - 04.09.2022
Timing
03.10.2022 - 27.11.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
4 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Culture
Campus
Ecampus
Teaching languages
- English
Seats
20 - 30
Teachers
- Sofia Forsberg
- Johanna Säynäjäkangas
Teacher in charge
Sanna Haapanen
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You can define service design at the theoretical and at a practical level. You can define the basic concepts and ways of action of the service design.You can utilise the central methods of the service design.You can identify the possibilities of the service design as a tool in the planning of the strategic level.
Content
What are the central concepts of the service design?How do I utilise the methods of the service design in the developing tasks?How is the service design suitable for a tool of the planning of the strategic level?
Opiskelumateriaali
Lecture materials and links provided by teachers.
Yksilölliset oppimisväylät
Scheduled track:
Network teaching, independent working
Teaching, lectures, teamwork and individual tasks
Independent track:
The learning process that has been integrated into the work will be possible if in your assignments you can develop the know-how that has been mentioned in the objectives and contents of the study module. Contact the teacher of the study module before the beginning of the study module in good time to determine it
• is the learning process that has been integrated into the work possible in your own assignment
• what kind evidence you are able to give from your know-how
• witch parts of the study module you have to participate in teaching
Blended track:
Contact the teacher
TKI ja työelämäyhteistyö
The independent task for this study module should have connection to working life
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3-4)
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti
d. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
12.09.2022 - 18.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
4 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Culture
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 30
Teachers
- Sanna Haapanen
Teacher in charge
Sanna Haapanen
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You can define service design at the theoretical and at a practical level. You can define the basic concepts and ways of action of the service design.You can utilise the central methods of the service design.You can identify the possibilities of the service design as a tool in the planning of the strategic level.
Content
What are the central concepts of the service design?How do I utilise the methods of the service design in the developing tasks?How is the service design suitable for a tool of the planning of the strategic level?
Opiskelumateriaali
Juha Tuulaniemi, 2011: Palvelumuotoilu
https://www.talentumshop.fi/palvelumuotoilu.html
Opetusmateriaalit ja linkit opettajalta.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson kehittämistehtävä on hyvä olla työelämälähtöinen.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
Assessment criteria, good (3-4)
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti
d. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
10.01.2022 - 30.04.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
4 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Culture
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 30
Teachers
- Sanna Haapanen
Teacher in charge
Sanna Haapanen
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You can define service design at the theoretical and at a practical level. You can define the basic concepts and ways of action of the service design.You can utilise the central methods of the service design.You can identify the possibilities of the service design as a tool in the planning of the strategic level.
Content
What are the central concepts of the service design?How do I utilise the methods of the service design in the developing tasks?How is the service design suitable for a tool of the planning of the strategic level?
Opiskelumateriaali
Juha Tuulaniemi, 2011: Palvelumuotoilu
https://www.talentumshop.fi/palvelumuotoilu.html
Muu opetusmateriaalit ja linkit opettajalta.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson kehittämistehtävä on hyvä olla työelämälähtöinen.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
Assessment criteria, good (3-4)
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti
d. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta