3D-hahmoanimointiLaajuus (5 op)
Tunnus: GD00FN80
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- englanti
Osaamistavoitteet
Kuinka animoida hahmojasi käyttämällä avainkehyksiä, liikekaappausdataa ja liikekirjastoja?
Kuinka rigata hahmosi 3D-animaatiota varten?
Mitä eri teknologioita voidaan käyttää liikkeen kaappaamiseen ja mikä on liikekaappauksen työnkulku?
Kuinka kaapata useita näyttelijöitä ja/tai esineitä samanaikaisesti?
Kuinka siivota ja muokata kaapattua dataa?
Kuinka hyödyntää ja muokata liikekaappausdataa 3D-animaatiossa?
Kuinka kerrostaa animaatioita ja lisätä toissijaisia animaatioita, jotta hahmosi näyttää elävämmältä?
Mitä tekniikoita voidaan käyttää animaatioiden optimointiin sujuvaa suorituskykyä varten pelimoottoreissa?
Sisältö
Opit, kuinka rigata ja animoida 3D-hahmosi.
Opit, kuinka soveltaa animaation perusperiaatteita hahmojen liikkeisiin.
Opit valmistelemaan 3D-hahmomallin animaatiota varten.
Opit luomaan ohjausrigejä parantaaksesi animaation työnkulkua.
Opit käyttämään liikekaappausjärjestelmiä sekä käsittelemään, säätämään ja muokkaamaan kaapattua dataa.