Siirry suoraan sisältöön

Palvelumuotoilu liiketoiminnassaLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: IB00FM76

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Osaat kuvata käyttäjälähtöisen palvelumuotoiluprosessin liiketoiminnan kehittämisessä.
Osaat tunnistaa ja kuvata tärkeimmät sidosryhmät palvelun kehittämisessä.
Osaat hankkia käyttäjäymmärrystä palvelun suunnitteluprosessin tueksi.
Osaat kehittää ja kuvata palvelukonsepteja.

Sisältö

Mitä palvelumuotoilu on ja mihin sitä tarvitaan liiketoiminnassa?
Miten sidosryhmäkarttoja muodostetaan palvelun kehittämisessä?
Miten eri käyttäjätiedon keräämisen menetelmiä ja työkaluja käytetään palvelun kehittämisessä?
Miten palvelukonsepteja kehitetään, prototyypitetään ja testataan?

Arviointi

Osaat
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
c. työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntija-tehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
f. edistää tiimin tavoitteellista toimintaa

Siirry alkuun