Siirry suoraan sisältöön

Software Engineering (5 op)

Toteutuksen tunnus: 206101612-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2019 - 14.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2019 - 31.07.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Teemu Saarelainen
Vastuuopettaja
Teemu Saarelainen
Ryhmät
TI16SPELI
TI16S Peliohjelmointi
Opintojakso
206101612
Toteutukselle 206101612-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

After completing this course the student understands the unique properties of play as a mode of user interaction. He/she identifies strengths and limitations of current game development technologies. He/she is able to apply principles of agile software development to game development. The student knows how to do play testing, usability testing, focus testing, and technical testing. After completing this course the student also understands how the traditional software engineering process can be organized in different kind of projects and he/she understands the importance of documentation and is able to use UML-diagrams in the definition of traditional software.

Sisältö

Properties of play, current game development technologies, agile software development, play testing, usability testing, focus testing, technical testing. Software engineering process, UML-diagrams, quality assurance, documentation, requirements control, product management.

Opiskelumateriaali

Luentokalvot, verkkomateriaali, tieteelliset artikkelit ja julkaisut, mallidokumentit ja harjoitustehtävät sekä niiden ratkaisut.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät
työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien
mukaan.

Opiskelijan työmäärä

5op x 27h = 135h. Jakautuu lähiopetuksen ja itsenäisesti suoritettavien oppimistehtävien sekä raportoinnin kesken.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Excellent (5), good (4-3), fair (2-1); fail

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen luennoille ja harjoituksiin. Loppuraportin laatiminen yhdessä pienryhmän kanssa. Koe kurssin lopussa.

Siirry alkuun