Software Engineering (5 op)
Toteutuksen tunnus: 206101612-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.01.2019 - 14.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2019 - 31.07.2019
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Informaatioteknologian koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kotkan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
- Opettajat
- Teemu Saarelainen
- Vastuuopettaja
- Teemu Saarelainen
- Ryhmät
-
TI16SPELITI16S Peliohjelmointi
- Opintojakso
- 206101612
Tavoitteet
After completing this course the student understands the unique properties of play as a mode of user interaction. He/she identifies strengths and limitations of current game development technologies. He/she is able to apply principles of agile software development to game development. The student knows how to do play testing, usability testing, focus testing, and technical testing. After completing this course the student also understands how the traditional software engineering process can be organized in different kind of projects and he/she understands the importance of documentation and is able to use UML-diagrams in the definition of traditional software.
Sisältö
Properties of play, current game development technologies, agile software development, play testing, usability testing, focus testing, technical testing. Software engineering process, UML-diagrams, quality assurance, documentation, requirements control, product management.
Opiskelumateriaali
Luentokalvot, verkkomateriaali, tieteelliset artikkelit ja julkaisut, mallidokumentit ja harjoitustehtävät sekä niiden ratkaisut.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät
työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien
mukaan.
Opiskelijan työmäärä
5op x 27h = 135h. Jakautuu lähiopetuksen ja itsenäisesti suoritettavien oppimistehtävien sekä raportoinnin kesken.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Excellent (5), good (4-3), fair (2-1); fail
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen luennoille ja harjoituksiin. Loppuraportin laatiminen yhdessä pienryhmän kanssa. Koe kurssin lopussa.