Software Engineering (5 cr)
Code: 206101612-3002
General information
- Enrollment
-
02.01.2019 - 14.01.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2019 - 31.07.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Information Technology
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Information Technology
Objective
After completing this course the student understands the unique properties of play as a mode of user interaction. He/she identifies strengths and limitations of current game development technologies. He/she is able to apply principles of agile software development to game development. The student knows how to do play testing, usability testing, focus testing, and technical testing. After completing this course the student also understands how the traditional software engineering process can be organized in different kind of projects and he/she understands the importance of documentation and is able to use UML-diagrams in the definition of traditional software.
Content
Properties of play, current game development technologies, agile software development, play testing, usability testing, focus testing, technical testing. Software engineering process, UML-diagrams, quality assurance, documentation, requirements control, product management.
Course material
Luentokalvot, verkkomateriaali, tieteelliset artikkelit ja julkaisut, mallidokumentit ja harjoitustehtävät sekä niiden ratkaisut.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät
työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien
mukaan.
Student workload
5op x 27h = 135h. Jakautuu lähiopetuksen ja itsenäisesti suoritettavien oppimistehtävien sekä raportoinnin kesken.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Excellent (5), good (4-3), fair (2-1); fail
Assessment methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen luennoille ja harjoituksiin. Loppuraportin laatiminen yhdessä pienryhmän kanssa. Koe kurssin lopussa.