Game Programming Now (5 cr)
Code: 206102714-3001
General information
- Enrollment
- 20.08.2018 - 07.09.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2018 - 31.12.2018
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Information Technology
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Information Technology
Objective
The goat is that students and instructors learn together current topics. Best of students participate current projects. Example 2014: After completing this course the student is able to create advanced Web games using JavaScript, HTML5, php and WebGL.
Content
Current laguages , technologies and environments in Game Programming. Topics vary depending on current need. Example, 2014: Basics of PHP scripting language, MySql-database, object oriented programming with PHP, HTML5, JavaScript, HTML DOM, DHTML, JSON, Ajax, JQuery, Basics of PHP scripting language, MySql-database, WebGL
Course material
Ilmoitetaan opintojakson alussa opintojakson Moodle-sivulla
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät. Osallistut opintojakson välikokeisiin ja halutessasi yksittäisille oppitunneille
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin.
Timing of exams and assignments
Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Excellent (5), good (4-3), satisfactory (2-1), fail
Assessment methods and criteria
Palautettavat harjoitustehtävät tai vaihtoehtoisesti tentti
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä (a), etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä (b), hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia (c), käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (e)