Siirry suoraan sisältöön

Pelimoottoriohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: PO00DN63-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

01.01.2022 - 30.06.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Peliohjelmoinnin koulutus

Opettaja

  • Pekka Vilpponen

Vastuuopettaja

Pekka Vilpponen

Ryhmät

  • POKT19SP
    Peliohjelmointi, päivätoteutus

Tavoitteet

Osaat hyödyntää aiemmilta opintojaksoilta hankittuja tietoja ja taitoja oman yksinkertaisen pelimoottorin toteuttamiseen.
Osaat käyttää oliosuunnittelua hyödyksi järkevän ohjelmistokokonaisuuden rakentamiseen pelimoottoriin.

Sisältö

Mitä ohjelmallisia perusominaisuuksia pelimoottoreista löytyy ja miten ne on toteutettu?
Miten luodaan olio-ohjelmoinnin periaatteita noudattavia järkeviä rakenteita pelimoottoreihin?
Mitä asioita on otettava huomioon luotaessa omia ohjelmakomponentteja pelimoottoriin?
Kuinka toteutetaan yksinkertainen pelimoottori?

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Soveltava peliohjelmointi, Pelidata, Edistynyt peliohjelmointi, Arkkitehtuuri ja suunnittelumallit, Pelimatematiikka ja -fysiikka.