Peliohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: PO00DN30-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
23.08.2021 - 29.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Informaatioteknologian koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kotkan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Peliohjelmoinnin koulutus
- Opettajat
- Teemu Saarelainen
- Vastuuopettaja
- Teemu Saarelainen
- Ryhmät
-
POKT21SPPeliohjelmointi, päivätoteutus
- Opintojakso
- PO00DN30
Tavoitteet
Osaat hyödyntää pelimoottorien ominaisuuksia omien tavoitteiden saavuttamiseksi.
Sisältö
Pelikehitysympäristön käyttöliittymä ja yksityiskohtaisia esimerkkejä kokonaisten pelien tekemisestä toimivaan peliin asti.
Arviointi
Opiskelija osaa
- etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
- hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
Opiskelumateriaali
Sähköinen materiaali sekä web-materiaali. Harjoitustehtävät ja niiden mallivastaukset.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Viikottainen lähiopetus, sisältää ohjelmoinnin teoriaa ja käytännön harjoituksia luokassa. Lisäksi useita pieniä itsenäisesti tehtäviä harjoitustehtäviä, jotka palautetaan.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 135h, josta noin 70h ohjattua työskentelyä ja 65h itsenäistä työskentelyä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen opetukseen, harjoitustehtävien teko, harjoitustyöt. Mahdollinen koe tai tentti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin perusasiat ja -rakenteet sekä pystyy todella yksinkertaisen ohjelmakoodin tuottamiseen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ymmärtää ohjelmoinnin perusasiat ja -rakenteet sekä pystyy itsenäisesti tuottamaan ratkaisuja ongelmiin ohjelmakoodin avulla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää ohjelmoinnin perusasiat ja -rakenteet sekä pystyy tuottamaan vaativienkin ongelmien ratkaisuja ohjelmallisesti.