Skip to main content

Game programming (5 cr)

Code: PO00DN30-3003

General information


Enrollment
23.08.2021 - 29.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Information Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Game Programming
Teachers
Teemu Saarelainen
Teacher in charge
Teemu Saarelainen
Groups
POKT21SP
Game programming, full-time studies
Course
PO00DN30
No reservations found for realization PO00DN30-3003!

Objective

You are able to utilize game engines to achieve your objectives.

Content

What is the role of the user interface in game development environments?
What can you learn from sample cases in the game making process?

Evaluation

Students are able to
- look for information in the key information sources of the field.
- identify interrelated tasks.

Course material

Sähköinen materiaali sekä web-materiaali. Harjoitustehtävät ja niiden mallivastaukset.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Viikottainen lähiopetus, sisältää ohjelmoinnin teoriaa ja käytännön harjoituksia luokassa. Lisäksi useita pieniä itsenäisesti tehtäviä harjoitustehtäviä, jotka palautetaan.

Student workload

Yhteensä 135h, josta noin 70h ohjattua työskentelyä ja 65h itsenäistä työskentelyä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osallistuminen opetukseen, harjoitustehtävien teko, harjoitustyöt. Mahdollinen koe tai tentti.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin perusasiat ja -rakenteet sekä pystyy todella yksinkertaisen ohjelmakoodin tuottamiseen.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija ymmärtää ohjelmoinnin perusasiat ja -rakenteet sekä pystyy itsenäisesti tuottamaan ratkaisuja ongelmiin ohjelmakoodin avulla.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää ohjelmoinnin perusasiat ja -rakenteet sekä pystyy tuottamaan vaativienkin ongelmien ratkaisuja ohjelmallisesti.

Go back to top of page