Personal selling (5 cr)
Code: LT00CY39-3010
General information
- Enrollment
- 14.12.2020 - 14.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 18.01.2021 - 15.03.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Kirsi Soulamo
- Teacher in charge
- Kirsi Soulamo
- Groups
-
LTKV20KM5Business, part-time studies
- Course
- LT00CY39
Objective
You know how to acquire information about customers, products and competitors to support personal selling.
You can describe a company’s sales process and can act appropriately.
You can carry out a personal selling negotiation appropriately.
Content
What is the role and importance of sales and personal selling as part of a company’s marketing?
How do selling to consumers, companies and other organisations differ from each other?
What is a strategy-based sales process?
What are personal selling skills and how are they developed?
How do communication styles affect personal selling?
What are the stages in sales negotiation and how is a sales negotiation managed?
Evaluation
Students can
- search information from the main sources of information to support personal selling
- perceive the totality of a company’s sales process and the tasks required at the different stages of the sales process
- act in selling situations and customer encounters in appropriate ways
Course material
Mäkelä ja Pitkäpaasi, 2015: Myyntiajattelu
MMA: Opas myyntityöhön
Itse valittu henkilökohtaista myyntityötä käsittelevä kirja lukupiiritehtävää varten.
Opintojaksolla työstetään ulkopuolisen tahon (amk+yritys) antamaa ongelmaa.
Muu Learnissä jaettava materiaali
Study forms and methods
Jos opiskelijalla on kokemusta B2B myyntityöstä, mahdollisesta osaamisen näytöstä tulee keskustella opettajien kanssa heti opintojakson alussa.
Jos opiskelija työskentelee jo B2B -myynnin parissa, omaan työhön integroidusta suorituksesta tulee myös ottaa yhteyttä opettajiin heti opintojakson alussa.
Tätä toteutusta ei voi suorittaa verkossa. Opintojaksolla työstetään ulkopuolisen tahon (amk+yritys) antamaa ongelmaa.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
1) Lukupiiri ja infograafi henkilökohtaista myyntityötä käsittelevästä kirjasta
2) Huippumyyjän itsetuntemus - itsenäinen tehtävä
3) Videopaja
4) Opintojakson lopuksi on suullinen tentti, jossa demonstroidaan B2B myyntitilannetta parin kanssa (Best Seller myyntikilpailun osakilpailuun osallistuminen)
Student workload
1) Lukupiiri ja infograafi henkilökohtaista myyntityötä käsittelevästä kirjasta
2) Huippumyyjän itsetuntemus - itsenäinen tehtävä
3) Videopaja
4) Opintojakson lopuksi on suullinen tentti, jossa demonstroidaan B2B myyntitilannetta parin kanssa (Best Seller myyntikilpailun osakilpailuun osallistuminen)
Course part description
Myyntiosaaminen 33,33%
Lukupiiri & infograafi 33,33%
Videopaja 33,33%
Huippumyyjän itsetuntemus tehtävä hyväksytty/hylätty
Ennakkotehtävä hyväksytty/hylätty
Further information
Opintojaksolla työstetään ulkopuolisen tahon (amk+yritys) antamaa ongelmaa. Opiskelijoiden "lopputentti" on suullinen tentti, jossa demonstroidaan B2B myyntitilannetta parin kanssa (Best Seller myyntikilpailun osakilpailuun osallistuminen)
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Myyntiosaaminen 33,33%
Lukupiiri & infograafi 33,33%
Videopaja 33,33%
Huippumyyjän itsetuntemus tehtävä hyväksytty/hylätty
Ennakkotehtävä hyväksytty/hylätty
Qualifications
Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
Customer insight and customer service 5 ECTS credits or equivalent knowledge