Henkilökohtainen myyntityö (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CY39-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 14.12.2020 - 14.01.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 18.01.2021 - 15.03.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Kirsi Soulamo
- Vastuuopettaja
- Kirsi Soulamo
- Ryhmät
-
LTKV20KM5Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
- Opintojakso
- LT00CY39
Tavoitteet
Osaat hankkia ja hyödyntää myyntityötä tukevaa asiakas-, tuote- ja kilpailijatietoa.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja osaat toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
Osaat toteuttaa henkilökohtaisen myyntineuvottelun tarkoituksenmukaisella tavalla.
Sisältö
Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
Miten myynti kuluttajille, yrityksille ja muille organisaatioille eroaa toisistaan?
Millainen on yrityksen strategialähtöinen myyntiprosessi?
Mitä ovat henkilökohtaiset myyntitaidot ja miten niitä kehitetään?
Miten vuorovaikutustyyli vaikuttaa myyntityöhön?
Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään?
Arviointi
Opiskelija osaa
- etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä
- hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja myyntiprosessin eri vaiheiden edellyttämät tehtävät
- toimia myyntitilanteissa ja asiakaskohtaamisissa tarkoituksenmukaisilla tavoilla
Opiskelumateriaali
Mäkelä ja Pitkäpaasi, 2015: Myyntiajattelu
MMA: Opas myyntityöhön
Itse valittu henkilökohtaista myyntityötä käsittelevä kirja lukupiiritehtävää varten.
Opintojaksolla työstetään ulkopuolisen tahon (amk+yritys) antamaa ongelmaa.
Muu Learnissä jaettava materiaali
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Jos opiskelijalla on kokemusta B2B myyntityöstä, mahdollisesta osaamisen näytöstä tulee keskustella opettajien kanssa heti opintojakson alussa.
Jos opiskelija työskentelee jo B2B -myynnin parissa, omaan työhön integroidusta suorituksesta tulee myös ottaa yhteyttä opettajiin heti opintojakson alussa.
Tätä toteutusta ei voi suorittaa verkossa. Opintojaksolla työstetään ulkopuolisen tahon (amk+yritys) antamaa ongelmaa.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
1) Lukupiiri ja infograafi henkilökohtaista myyntityötä käsittelevästä kirjasta
2) Huippumyyjän itsetuntemus - itsenäinen tehtävä
3) Videopaja
4) Opintojakson lopuksi on suullinen tentti, jossa demonstroidaan B2B myyntitilannetta parin kanssa (Best Seller myyntikilpailun osakilpailuun osallistuminen)
Opiskelijan työmäärä
1) Lukupiiri ja infograafi henkilökohtaista myyntityötä käsittelevästä kirjasta
2) Huippumyyjän itsetuntemus - itsenäinen tehtävä
3) Videopaja
4) Opintojakson lopuksi on suullinen tentti, jossa demonstroidaan B2B myyntitilannetta parin kanssa (Best Seller myyntikilpailun osakilpailuun osallistuminen)
Toteutuksen osien kuvaus
Myyntiosaaminen 33,33%
Lukupiiri & infograafi 33,33%
Videopaja 33,33%
Huippumyyjän itsetuntemus tehtävä hyväksytty/hylätty
Ennakkotehtävä hyväksytty/hylätty
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla työstetään ulkopuolisen tahon (amk+yritys) antamaa ongelmaa. Opiskelijoiden "lopputentti" on suullinen tentti, jossa demonstroidaan B2B myyntitilannetta parin kanssa (Best Seller myyntikilpailun osakilpailuun osallistuminen)
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Myyntiosaaminen 33,33%
Lukupiiri & infograafi 33,33%
Videopaja 33,33%
Huippumyyjän itsetuntemus tehtävä hyväksytty/hylätty
Ennakkotehtävä hyväksytty/hylätty
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op tai vastaavat tiedot