Myynnin johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: BY00DH20-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
12.09.2022 - 04.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Opettaja
- Mia Silvenius
Vastuuopettaja
Heli Kesämaa
Ryhmät
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Tavoitteet
Osaat arvioida ja kehittää kannattavia asiakkuuksia ja yhteistyösuhteita.
Osaat toteuttaa arvoa tuottavan ja ratkaisukeskeisen myyntiprosessin.
Osaat analysoida, suunnitella ja ohjata yrityksen myyntitoimintaa.
Sisältö
Millainen on myynnin toiminta- ja kilpailuympäristö?
Mikä on myynnin rooli yrityksen strategian toteuttajana ja asiakasymmärryksen lisääjänä?
Miten yrityksen myyntitoimintaa analysoidaan ja mitataan?
Miten myyntiä suunnitellaan ja ohjataan?
Miten teknologiat tukevat myynnin tuloksellisuutta?
Opiskelumateriaali
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Kaikki aineisto on saatavilla heti opintojakson alkaessa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso sisältää tehtäviä, jossa sovelletaan aiheita omasta yrityskontekstista.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja suoritukset tehdään annettavan aikataulun mukaan.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä 5 op = noin 135 tuntia itsenäistä opiskelua.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.
Opettaja lähettää osallistujille sähköpostilla kurssin avaimen noin viikko ennen kurssin alkua.
Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Lisätiedot
Johtamistehtävissä on tarpeellista ymmärtää laajasti organisaatioiden välistä kaupankäyntiä ja asiakkuuksien kehittämistä.
Opintojakson keskeinen tavoite on, että tunnistat toimintaympäristön vaikutukset, kytket asiakkuuksien ja myynnin johtamisen organisaation strategiaan ja osaat suunnitella ja ohjata ja seurata myynnin ja asiakkuuksien tuloksellisuutta.