Service needs assessment and intensive case management (5 cr)
Code: GE00DV89-3001
General information
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
01.11.2022 - 16.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
40 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Elderly Care
Teachers
- Merja Nurmi
- Ann-Mari Sippu
Teacher in charge
Ann-Mari Sippu
Groups
-
GEKV20SMElderly care, part-time studies
Objective
You will outline the substantive issues of situation and service assessment.
You recognize the importance of multiprofessional work in comprehensive situational assessment.
You will learn about the starting points of psychosocial guidance and the opportunities that digitalisation brings.
Content
What are the situation and service needs assessments?
What is meant by multiprofessional work and what impact does it have on evaluating the customer's overall situation?
How is psychosocial guidance used in customer guidance?
How does digitalization support the client management process?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on saatavilla sähköisessä muodossa tai e-kirjoina. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan Learn-alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää kolme (3) Teams-luentoa, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä.
Tentit ja muut määräajat
Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan Learn-alustalla.
Opiskelijan työmäärä
5op eli 135h opiskelijan työtä.
Further information
Opettajat:
Ann-Mari Sippu (ann-mari.sippu@xamk.fi)
Merja Nurmi (merja.nurmi@xamk.fi)
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty
Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti