Skip to main content

Service needs assessment and intensive case management (5 cr)

Code: GE00DV89-3001

General information


Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

01.11.2022 - 16.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Promotion of Functional Ability

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

40 - 50

Degree programmes

  • Degree Programme in Elderly Care

Teachers

  • Merja Nurmi
  • Ann-Mari Sippu

Teacher in charge

Ann-Mari Sippu

Groups

  • GEKV20SM
    Elderly care, part-time studies

Objective

You will outline the substantive issues of situation and service assessment.
You recognize the importance of multiprofessional work in comprehensive situational assessment.
You will learn about the starting points of psychosocial guidance and the opportunities that digitalisation brings.

Content

What are the situation and service needs assessments?
What is meant by multiprofessional work and what impact does it have on evaluating the customer's overall situation?
How is psychosocial guidance used in customer guidance?
How does digitalization support the client management process?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on saatavilla sähköisessä muodossa tai e-kirjoina. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää kolme (3) Teams-luentoa, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei sisällä.

Tentit ja muut määräajat

Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan Learn-alustalla.

Opiskelijan työmäärä

5op eli 135h opiskelijan työtä.

Further information

Opettajat:
Ann-Mari Sippu (ann-mari.sippu@xamk.fi)
Merja Nurmi (merja.nurmi@xamk.fi)

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty

Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti