Interaction skills in social sector (5 cr)
Code: SO00AD20-3026
General information
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
29.08.2022 - 14.10.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Teachers
- Johanna Jussila
- Osku Kiri
- Miia Heikkinen
- Tuomo Paakkonen
- Ann-Mari Sippu
Teacher in charge
Ann-Mari Sippu
Groups
-
SOKT22KMSocial services, part-time studies
Objective
You master the theoretical basis of social interaction.
You can combine the theoretical basis of social interaction with the identification and development of communication skills as well as with the construction of interaction and cooperation relations.
You are able to use the supporting methods of interaction and expression in various ways .
You are familiar with the special features of multicultural interaction and communication.
You know the digital environment and the possibilities of ICT in the social sector.
You are able to make appropriate use of ICT in learning and in future professional tasks.
Content
How do you analyze the interaction situations using the theoretical basis?
What kind of methodological approaches can be used to establish interaction relationships?
How can you apply the supporting methods of interaction and expression in practice in the social sector?
What are the special features of multicultural interaction and communication?
How is digital technology utilized in the social sector?
Opiskelumateriaali
Tarkempi opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson Laern-alustalla.
Suositeltava materiaali:
Mönkkönen, Kaarina. 2018. Vuorovaikitus asiakastyössä. Gaudeamus.
Maritta Törrönen; Kaija Hänninen; Päivi Jouttimäki; Tiina Lehto-Lundén; Petra Salovaara; Minna Veistilä (toim.) Vastavuoroinen sosiaalityö (2016). Gaudeamus.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen, joka sisältää sisältää:
- itsenäistä työskentelyä
- oppimistehtäviä yksin ja pienryhmissä
- harjoituksia (läsnäolovelvoite)
- simulaatioharjoituksia (läsnäolovelvoite)
- luentoja
Työhön integroitu oppimisväylä:
Hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (HOT).
Opiskelijan työmäärä
Opuntojakson laajuus on 5op eli 135h opiskelijan työtä
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojaksolla numeerinen arviointi asteikolla 1-5. Osa tehtävistä arvioidaan hyväksytty / hylätty.
Arvioinnin kriteereinä toimivat myös oppimistehtävien ohjeistukset.
Xamkin yleiset arviointikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.