Siirry suoraan sisältöön

Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00DU56-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.11.2021 - 21.11.2021

Ajoitus

10.01.2022 - 06.03.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 60

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus

Opettaja

  • Tuula Höglund

Vastuuopettaja

Tuula Höglund

Ryhmät

  • MRMI21KV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus

Tavoitteet

Olet selvillä erilaisista matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonsepteista ja palvelujärjestelmistä.
Osaat kuvata ja perustella liiketoiminnan menestymisen edellytykset.
Osoitat perehtyneisyyttä liiketoimintakonseptien ja palvelujärjestelmien suunnittelun periaatteisiin.
Osaat hyödyntää matkailu- ja ravitsemisalan tietolähteitä liiketoiminnan suunnittelussa ja kehittämisessä.

Sisältö

Mitä tarkoittavat liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät matkailu- ja ravitsemisalalla?
Mitkä ovat jatkuvan liiketoiminnan edellytykset ja mahdollisuudet?
Miten suunnittelet matkailu- ja ravitsemisalan yrityksen liiketoimintakonsepteja ja palvelujärjestelmiä?

Opiskelumateriaali

Opettajan opintojakson alussa ilmoittama materiaali

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Itsenäinen suoritustapa verkkototeutuksena, itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät ja itsenäinen aiheeseen tutustuminen. Opintojakso käynnistyy verkossa info- ja orientaatioluennolla.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksoon ei sisälly harjoittelua

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Tehtävien palautusajankohdat ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä yhteensä 135 h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti liiketoimintaan liittyviä käsitteitä
b. etsiä tietoa opintojakson aihealueiden keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Tarkempi numeraalinen arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa.