Asiakas digitaloudessa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DT63-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
24.01.2022 - 02.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Sanna Kokkonen
- Mari Hämäläinen
- Aarni Ahtola
Vastuuopettaja
Mari Hämäläinen
Ryhmät
-
LTKV21KM3Liiketalous, monimuoto (digitaalinen liiketoiminta)
Tavoitteet
Tunnistat asiakkaiden tarpeet ja ymmärrät olosuhteet, joissa asiakas digitaloudessa toimii.
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin keinoja ja kanavia.
Tunnistat asiakkuuksien hallintajärjestelmän (CRM) mahdollisuudet myynnin, markkinoinnin, asiakasvuorovaikutuksen ja –palvelun tehostamisessa.
Ymmärrät digiajan liiketoimintamalleja.
Sisältö
Mitä on asiakaslähtöisyys digitaloudessa?
Mitä tarkoittavat alusta- ja kiertotalous?
Minkälaisia ovat digiajan liiketoimintamallit ja -mahdollisuudet?
Miten asiakkuuksien hallintajärjestelmiä (CRM) käytetään myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun välineinä?
Miten digimarkkinoinnin keinoja ja kanavia hyödynnetään asiakkaan hankkimisessa, palvelemisessa ja pitämisessä?
Opiskelumateriaali
Learn-alustalla oleva materiaali ja linkit.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työjärjestyksen mukainen opetus.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei työelämäyhteistyötä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Kurssilla ei ole tenttiä, vaan se suoritetaan oppimistehtäviä tekemällä.
Kurssin läpäisy edellyttää kaikkien oppimistehtävien suorittamista hyväksytysti annetussa määräajassa.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op. Tämä käsittää 135 työtuntia itsenäisesti, ja mahdollisesti ryhmässä tehtäviä tehtäviä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajina toimivat Mari Hämäläinen (mari.hamalainen@xamk.fi) ja Sanna Kokkonen (sanna.kokkonen@xamk.fi).
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen ja niiden kautta oman osaamisen osoittamiseen.
Esitietovaatimukset
Työvälineohjelmat (5 op) tai vastaava osaaminen. Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op) tai vastaava osaaminen. Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus (5 op) tai vastaava osaaminen.