Siirry suoraan sisältöön

Asiakas digitaloudessa (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DT63-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.11.2021 - 21.11.2021

Ajoitus

24.01.2022 - 02.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Sanna Kokkonen
  • Mari Hämäläinen
  • Aarni Ahtola

Vastuuopettaja

Mari Hämäläinen

Ryhmät

  • LTKV21KM3
    Liiketalous, monimuoto (digitaalinen liiketoiminta)

Tavoitteet

Tunnistat asiakkaiden tarpeet ja ymmärrät olosuhteet, joissa asiakas digitaloudessa toimii.
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin keinoja ja kanavia.
Tunnistat asiakkuuksien hallintajärjestelmän (CRM) mahdollisuudet myynnin, markkinoinnin, asiakasvuorovaikutuksen ja –palvelun tehostamisessa.
Ymmärrät digiajan liiketoimintamalleja.

Sisältö

Mitä on asiakaslähtöisyys digitaloudessa?
Mitä tarkoittavat alusta- ja kiertotalous?
Minkälaisia ovat digiajan liiketoimintamallit ja -mahdollisuudet?
Miten asiakkuuksien hallintajärjestelmiä (CRM) käytetään myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun välineinä?
Miten digimarkkinoinnin keinoja ja kanavia hyödynnetään asiakkaan hankkimisessa, palvelemisessa ja pitämisessä?

Opiskelumateriaali

Learn-alustalla oleva materiaali ja linkit.

Yksilölliset oppimisväylät

Työjärjestyksen mukainen opetus.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei työelämäyhteistyötä.

Tentit ja muut määräajat

Kurssilla ei ole tenttiä, vaan se suoritetaan oppimistehtäviä tekemällä.
Kurssin läpäisy edellyttää kaikkien oppimistehtävien suorittamista hyväksytysti annetussa määräajassa.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op. Tämä käsittää 135 työtuntia itsenäisesti, ja mahdollisesti ryhmässä tehtäviä tehtäviä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opettajina toimivat Mari Hämäläinen (mari.hamalainen@xamk.fi) ja Sanna Kokkonen (sanna.kokkonen@xamk.fi).

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen ja niiden kautta oman osaamisen osoittamiseen.

Esitietovaatimukset

Työvälineohjelmat (5 op) tai vastaava osaaminen. Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op) tai vastaava osaaminen. Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus (5 op) tai vastaava osaaminen.