Customer in digital economy (5 cr)
Code: LT00DT63-3002
General information
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
24.01.2022 - 02.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Sanna Kokkonen
- Mari Hämäläinen
- Aarni Ahtola
Teacher in charge
Mari Hämäläinen
Groups
-
LTKV21KM3Business, part-time studies
Objective
You can recognize needs of customers and you know circumstances where a customer acts in digital economy.
You understand ways and channels for digital marketing.
You recognize possibilities of customer relationship management (CRM) for boosting sales, marketing, customer interaction and customer service.
You understand business models of the digital era.
Content
What is customer oriented approach in digital economy?
What are platform economy and circular economy ?
What are business models and business opportunities of the digital era?
How are customer relationship management (CRM) systems used as tools of sales, marketing and customer service?
How are ways and channels of digital marketing used for acquiring, serving and holding on customers?
Opiskelumateriaali
Learn-alustalla oleva materiaali ja linkit.
Yksilölliset oppimisväylät
Työjärjestyksen mukainen opetus.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei työelämäyhteistyötä.
Tentit ja muut määräajat
Kurssilla ei ole tenttiä, vaan se suoritetaan oppimistehtäviä tekemällä.
Kurssin läpäisy edellyttää kaikkien oppimistehtävien suorittamista hyväksytysti annetussa määräajassa.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op. Tämä käsittää 135 työtuntia itsenäisesti, ja mahdollisesti ryhmässä tehtäviä tehtäviä.
Further information
Opettajina toimivat Mari Hämäläinen (mari.hamalainen@xamk.fi) ja Sanna Kokkonen (sanna.kokkonen@xamk.fi).
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen ja niiden kautta oman osaamisen osoittamiseen.
Qualifications
ICT tools (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer-oriented marketing (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer insight and customer experience (5 cr) or equivalent knowledge.