Skip to main content

Customer in digital economy (5 cr)

Code: LT00DT63-3002

General information


Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

24.01.2022 - 02.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 50

Degree programmes

  • Degree Programme in Business Management

Teachers

  • Sanna Kokkonen
  • Mari Hämäläinen
  • Aarni Ahtola

Teacher in charge

Mari Hämäläinen

Groups

  • LTKV21KM3
    Business, part-time studies

Objective

You can recognize needs of customers and you know circumstances where a customer acts in digital economy.
You understand ways and channels for digital marketing.
You recognize possibilities of customer relationship management (CRM) for boosting sales, marketing, customer interaction and customer service.
You understand business models of the digital era.

Content

What is customer oriented approach in digital economy?
What are platform economy and circular economy ?
What are business models and business opportunities of the digital era?
How are customer relationship management (CRM) systems used as tools of sales, marketing and customer service?
How are ways and channels of digital marketing used for acquiring, serving and holding on customers?

Opiskelumateriaali

Learn-alustalla oleva materiaali ja linkit.

Yksilölliset oppimisväylät

Työjärjestyksen mukainen opetus.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei työelämäyhteistyötä.

Tentit ja muut määräajat

Kurssilla ei ole tenttiä, vaan se suoritetaan oppimistehtäviä tekemällä.
Kurssin läpäisy edellyttää kaikkien oppimistehtävien suorittamista hyväksytysti annetussa määräajassa.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op. Tämä käsittää 135 työtuntia itsenäisesti, ja mahdollisesti ryhmässä tehtäviä tehtäviä.

Further information

Opettajina toimivat Mari Hämäläinen (mari.hamalainen@xamk.fi) ja Sanna Kokkonen (sanna.kokkonen@xamk.fi).

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen ja niiden kautta oman osaamisen osoittamiseen.

Qualifications

ICT tools (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer-oriented marketing (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer insight and customer experience (5 cr) or equivalent knowledge.