Skip to main content

Customer insight and customer experience (5 cr)

Code: LT00DT58-3019

General information


Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

29.08.2022 - 28.11.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 80

Degree programmes

  • Degree Programme in Business Management

Teachers

  • Mari Hämäläinen

Teacher in charge

Mari Hämäläinen

Groups

  • LTKV22KM
    Business management, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Opintojakson opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu verkkoluentoja, erilaisia oppimistehtäviä ja muuta materiaalia.

Työviikkopohjainen oppimisväylä: etenet itsenäisesti verkossa alkuperäisesti määritellyn aikataulun mukaisesti.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: keskustele ja suunnittele opettajan kanssa tästä vaihtoehdosta.

Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee sopia opintojakson opettajan kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla suoritetaan työelämäkontekstiin sovellettavia oppimistehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 opiskelijan työtuntia. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistoriasta sekä opiskelutekniikoista.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakasprosessit ja niiden merkitys liiketoiminnassa
Erilaiset asiakkaat
Asiakaskokemuksen muodostuminen
Asiakassuhteiden ylläpito ja kehittäminen
Hyvä asiakaspalvelu

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge