Customer insight and customer experience (5 cr)
Code: LT00DT58-3019
General information
- Enrollment
-
06.04.2022 - 22.04.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
29.08.2022 - 28.11.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 80
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Mari Hämäläinen
- Teacher in charge
- Mari Hämäläinen
- Groups
-
LTKV22KMBusiness management, full-time studies
- Course
- LT00DT58
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Evaluation
Students can
a.use professional vocabulary systematically
b.look for information in the key information sources of the field
d. work together with customers, users and target groups
Course material
Opintojakson opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa.
Study forms and methods
Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu verkkoluentoja, erilaisia oppimistehtäviä ja muuta materiaalia.
Työviikkopohjainen oppimisväylä: etenet itsenäisesti verkossa alkuperäisesti määritellyn aikataulun mukaisesti.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: keskustele ja suunnittele opettajan kanssa tästä vaihtoehdosta.
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee sopia opintojakson opettajan kanssa.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla suoritetaan työelämäkontekstiin sovellettavia oppimistehtäviä.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 opiskelijan työtuntia. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistoriasta sekä opiskelutekniikoista.
Course part description
Asiakasprosessit ja niiden merkitys liiketoiminnassa
Erilaiset asiakkaat
Asiakaskokemuksen muodostuminen
Asiakassuhteiden ylläpito ja kehittäminen
Hyvä asiakaspalvelu
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge