Skip to main content

Supporting human growth, development and motor learning (5 cr)

Code: LI00EE66-3003

General information


Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.08.2022 - 15.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Physical Education
Teachers
Anna-Kaisa Hokkanen
Johanna Vesanto
Teacher in charge
Vesa Väänänen
Groups
LISA21SP
Physical Education, full-time studies
Course
LI00EE66
No reservations found for realization LI00EE66-3003!

Objective

You identify the phases of children's and young people's growth and development, the requirements for their motor learning and development of physical activity.
You can define the basic concepts of motor learning and motor control and define the phases of children's and young people's motor learning.
You can observe and assess children's and young people's motor skills and factors of physical fitness.
You can plan and instruct exercises that develop motor skills.

Content

How do children and young people grow and evolve, and how do their physical activity skills develop?
What does motor learning mean and what are its requirements in childhood and adolescence?
What is meant by motor control?
How do you observe and assess children's and young people's motor skills and factors of physical fitness?
How do you plan and instruct exercises that develop motor skills?

Evaluation

Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla. Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä.

Study forms and methods

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin.

RDI and work-related cooperation

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja alueellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä usein miten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin konteksteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita.

Timing of exams and assignments

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä.

Student workload

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Go back to top of page