Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät (5 op)
Toteutuksen tunnus: MR00DU56-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 23.10.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Tuula Höglund
- Hanna Pajari-Seppänen
Vastuuopettaja
Hanna Pajari-Seppänen
Ryhmät
-
MRKT21SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
-
MRMI21SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
Tavoitteet
Olet selvillä erilaisista matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonsepteista ja palvelujärjestelmistä.
Osaat kuvata ja perustella liiketoiminnan menestymisen edellytykset.
Osoitat perehtyneisyyttä liiketoimintakonseptien ja palvelujärjestelmien suunnittelun periaatteisiin.
Osaat hyödyntää matkailu- ja ravitsemisalan tietolähteitä liiketoiminnan suunnittelussa ja kehittämisessä.
Sisältö
Mitä tarkoittavat liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät matkailu- ja ravitsemisalalla?
Mitkä ovat jatkuvan liiketoiminnan edellytykset ja mahdollisuudet?
Miten suunnittelet matkailu- ja ravitsemisalan yrityksen liiketoimintakonsepteja ja palvelujärjestelmiä?
Opiskelumateriaali
Opettajan opintojakson alussa ilmoittama materiaali
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Itsenäinen suoritustapa verkkototeutuksena, itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät ja itsenäinen aiheeseen tutustuminen. Opintojakso käynnistyy verkossa info- ja orientaatioluennolla to 1.9 klo 17.30-18.30, lisäksi kaksi ohjausklinikkaa to 29.9. ja to 13.10. klo 17.30-18.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksoon ei sisälly harjoittelua
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Tehtävien palautusajankohdat ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä yhteensä 135 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti liiketoimintaan liittyviä käsitteitä
b. etsiä tietoa opintojakson aihealueiden keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Tarkempi numeraalinen arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa.