Service knowhow in hospitality business (5 cr)
Code: MR00DU41-3009
General information
Enrollment
22.08.2022 - 28.08.2022
Timing
24.10.2022 - 18.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Laura Pulkkinen
Teacher in charge
Laura Pulkkinen
Groups
-
MRMI22SPTourism and Service Business, full-time studies
-
MRKT22SVTourism and service business, online studies
Objective
You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.
Content
What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?
Opiskelumateriaali
Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Itsenäinen suoritustapa verkkototeutuksena, itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät ja itsenäinen aiheeseen tutustuminen. Opintojakso käynnistyy infoluennolla verkossa.
Opiskelijan työmäärä
135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojaksolla on neljä erilaista arvioitavaa oppimistehtävää seuraavista aihealueista:
- palvelun laadun osatekijät
- asiakkaan palvelupolku
- tilannekohtainen käyttäytyminen asiakaspalvelussa
- eri kulttuureista tulevat asiakkaat.
Eri oppimistehtävien arviointien painotukset sovitaan opintojakson alkaessa. Arviointiasteikko on 1-5.