Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisten palveluprosessien johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: SP00EN42-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

16.10.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosiaali- ja terveysalan Savonlinnan koulutusyksikkö

Toimipiste

Savonlinnan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Sähköiset palvelut sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)

Opettaja

  • Päivi Lifflander
  • Maijaterttu Tiainen
  • Tiia Laukkanen
  • Anna Makkonen

Vastuuopettaja

Päivi Lifflander

Ryhmät

  • SPSA22SY
    Sähköiset palvelut sosiaali- ja terveysalalla, ylempi amk
  • Digitaalisten palveluprosessien johtaminen SP00EN42-3001 / 07.11.2023 08:15 - 11:45
  • Digitaalisten palveluprosessien johtaminen SP00EN42-3001 / 08.11.2023 08:15 - 11:45
  • Digitaalisten palveluprosessien johtaminen SP00EN42-3001 Ryhmän Teams-kanava / 04.12.2023 08:15 - 11:45
  • Digitaalisten palveluprosessien johtaminen SP00EN42-3001. Ryhmän Teams-kanava / 04.12.2023 12:30 - 15:45
  • Digitaalisten palveluprosessien johtaminen SP00EN42-3001. Ryhmän Teams-kanava / 05.12.2023 08:15 - 11:45

Tavoitteet

Osaat suunnitella, arvioida ja johtaa ihmisten sekä ryhmien toimintaa digitaalisten palveluiden muutosprosesseissa.
Osaat arvioida ja analysoida asiakkuuksien osatekijöitä digitaalisten palveluprosessien kehittämisessä ja johtamisessa.
Osaat hyödyntää asiakkuusjohtamisen työkaluja digitaalisten palveluprosessien johtamisessa ja kehittämisessä.
Osaat hyödyntää palveluprossien kehittämisessä ja johtamisessa erilaisia tuottavuutta, laatua ja asiakaskokemusta edistäviä työkaluja monialaisesti.

Sisältö

Miten muutosjohtamisen teorioita voidaan hyödyntää digitaalisten palveluprosessien kehittämisessä?
Mitä onnistunut muutosprosessi edellyttää ja mahdollistaa digitaalisten palveluprosessien kehittämisessä ja johtamisessa?
Miten asiakkuuksia ja asiakaskokemusta voidaan arvioida digitaalisten palveluprosessien kehittämisessä?
Miten laatua ja tuottavuutta kehitetään, ylläpidetään, arvioidaan ja hyödynnetään palveluprosesseissa asiakasarvoa tuottaen.
Miten asiakkuusjohtamisen työkaluja voidaan hyödyntää digitaalisten palveluprosessien johtamisessa?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylässä ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen, jotka järjestetään kuukausittain vuorovaikutteisella Teams-etäyhteydellä. Lähiopetus 20 tuntia (Teams-yhteydellä kotikoneelta) sekä itsenäinen opiskelu 105 tuntia. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien verkko-oppimistehtävien ja verkkokeskustelujen mukaan.


Työhön integroidussa väylässä

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
* ei ole käytössä

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson aikana asiantuntijoiden vierailu ja TKI-projektiin osallistuminen mahdollista.

Tentit ja muut määräajat

Ajastetut verkkotehtävät ovat Learn-alustalla. Niissä noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä ja lähteiden merkinnässä Xamkin lähdemerkintäohjetta.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Voit vaikuttaa työmäärääsi aikatauluttamalla tehtävät.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson opettajat Anna Makkonen, Maijaterttu Tiainen ja Päivi Lifflander. Vastuuopettaja Päivi Lifflander, etunimi.sukunimi[et]xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

YAMK-arvioinnin perusteet, taso 7.