Opinto- ja urasuunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: KY00DS63-3229
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
22.08.2022 - 28.08.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2022 - 30.04.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Informaatioteknologian koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kotkan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 35
- Koulutus
- Peliteknologian koulutus
- Opettajat
- Pekka Vilpponen
- Marko Oras
- Jani Ruotsalainen
- Vastuuopettaja
- Teemu Saarelainen
- Ryhmät
-
PTKT22SPPeliteknologiat, päivätoteutus
- Opintojakso
- KY00DS63
Tavoitteet
Osaat toimia vastuullisesti opiskelijana ja korkeakouluyhteisön jäsenenä.
Osaat asettaa oppimistavoitteesi, suunnitella opinto- ja urapolkuasi, seurata opintojesi edistymistä ja arvioida omaa oppimistasi.
Osaat edistää työelämä- ja työllistymisvalmiuksiasi.
Osaat toimia oman alasi eettisten periaatteiden mukaisesti.
Osaat markkinoida omaa osaamistasi työelämälle.
Sisältö
Millainen Xamk on opiskeluyhteisönä ja oppimisympäristönä?
Miten rakennat oman opinto- ja urasuunnitelman?
Miten tunnistat oman osaamisesi ja edistät työelämävalmiuksiasi?
Millainen on ammattialasi?
Mitä ja millainen on alasi ammattietiikka?
Miten markkinoit omaa osaamistasi ja vahvistat työnhakutaitojasi?
Miten edistät jatkuvaa oppimistasi?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali julkaistaan Moodlessa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso toteutuu ensimmäisen, toisen ja kolmannen lukuvuoden aikana. Opintojakso toteutuu muiden opintojen etenemisen mukaisesti.
Lähiopiskelu työjärjestyksen mukaisesti
Itsenäinen opiskelu (Learn, Peppi, vastaaminen opintojaksopalautteisiin sekä laatukyselyihin)
Seminaarit (Tehy/EH-liiton perehdytys, Työelämäseminaari)
Tutoreiden järjestämät tilaisuudet
Ammattieettinen toiminta
Kolmannen lukuvuoden aikana valtakunnallinen osaamisen arviointiin liittyvä tentti
TKI ja työelämäyhteistyö
Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI-hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.
Kansainvälinen yhteistyö
Mahdollinen kansainvälinen yhteistyö ilmoitetaan toteutuksen alussa kurssin Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135t, josta n. 55t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80t itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Arviointikriteerien taso 3: osaaminen alkuvaiheessa
b) osaat etsiä tietoa opiskeluun liittyen keskeisistä tietolähteistä
e) osaat käyttää keskeisiä opiskeluun liittyviä tietoteknisiä ohjelmistoja
f) osaat toimia opiskelijatiimin ja yhteisön jäsenenä tavoitteellisesti.
Laadullinen arviointi, opiskelijan itse- ja vertaisarviointi
Arviointikriteerien taso 3: osaaminen valmistumisvaiheessa
b) osaat arvioida käyttämiäsi tietolähteitä kriittisesti
e) osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
f) osaat edistää tiimin tavoitteellista toimintaa
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Laadullinen arviointi, opiskelijan itse- ja vertaisarviointi.
Osallistuminen seminaareihin.
Oppimistehtävien suorittaminen.
Osaamisen arvioinnin suorittaminen hyväksytysti.