Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen media ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: PT00EP12-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

13.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

2.5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Peliteknologian koulutus

Opettaja

  • Maarit Vahvanen

Vastuuopettaja

Jani Ruotsalainen

Ryhmät

  • PTKT22SP
    Peliteknologiat, päivätoteutus
  • 16.01.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 23.01.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 30.01.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 06.02.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 13.02.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 20.02.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 06.03.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 13.03.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 20.03.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 27.03.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 03.04.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 10.04.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 17.04.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 24.04.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja eri medioiden käytön tärkeyden peliteollisuuden näkökulmasta.
Opiskelija tuntee toimivimmat ja yleisimmät markkinointi- ja mediakanavat.
Opiskelija ymmärtää yhteisön rakentamisen ja hallinnan perusteet.

Sisältö

Striimaaminen ja työkalut, OBS, Twitch, YouTube,
Esports , let’s play ja katsojat. (Miksi pelaaja pelaa /Miksi katsoja katsoo) Kenelle se on business?
Tapahtuman järjestäminen ( On-site / Virtual Event/Hybrid event )
Yhteisön rakentaminen ja hallinta
Asiakaspalvelu

Opiskelumateriaali

Buckingham, C. 2023. Business Planning for Games. Milton: Taylor & Francis Group.

Muu opintojakson oppimismateriaali jaetaan Learn -alustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opiskelu rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti sekä ryhmässä tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintojaksolla opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Opiskelua rytmittävät itsenäisesti ja ryhmässä tehtävät oppimistehtävät sekä oppitunneilla toteutettavat tuntitehtävät. Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti ja ryhmässä/parityönä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa. Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään yhteistyötä työelämän ja Xamkin TKI-hankkeiden kanssa.

Opintojakson oppimistehtäviä on mahdollisuus soveltaa työelämään tai oman tuotteen/yrityksen kehittämiseen.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakson oppimistehtävät tukevat opintojakson oppimistavoitteita sekä sisältöä. Opintojakson arviointi perustuu oppimistehtäviin, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Oppimistehtävät tulee palauttaa annettujen ohjeiden mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla voi pitää sisällään myös kansainvälistä yhteistyötä.

Opiskelijan työmäärä

5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, joka koostuu työjärjestyksen mukaisista tapaamisista, ryhmätyöskentelystä sekä itsenäisestä opiskelusta.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolla auttaa hyvin suunniteltu itsenäinen opiskelu sekä hyvät ryhmätyötaidot.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.