Digitaalinen media ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: PT00EP12-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
13.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
2.5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Peliteknologian koulutus
Opettaja
- Maarit Vahvanen
Vastuuopettaja
Jani Ruotsalainen
Ryhmät
-
PTKT22SPPeliteknologiat, päivätoteutus
- 16.01.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 23.01.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 30.01.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 06.02.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 13.02.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 20.02.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 06.03.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 13.03.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 20.03.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 27.03.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 03.04.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 10.04.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 17.04.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 24.04.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja eri medioiden käytön tärkeyden peliteollisuuden näkökulmasta.
Opiskelija tuntee toimivimmat ja yleisimmät markkinointi- ja mediakanavat.
Opiskelija ymmärtää yhteisön rakentamisen ja hallinnan perusteet.
Sisältö
Striimaaminen ja työkalut, OBS, Twitch, YouTube,
Esports , let’s play ja katsojat. (Miksi pelaaja pelaa /Miksi katsoja katsoo) Kenelle se on business?
Tapahtuman järjestäminen ( On-site / Virtual Event/Hybrid event )
Yhteisön rakentaminen ja hallinta
Asiakaspalvelu
Opiskelumateriaali
Buckingham, C. 2023. Business Planning for Games. Milton: Taylor & Francis Group.
Muu opintojakson oppimismateriaali jaetaan Learn -alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opiskelu rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti sekä ryhmässä tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintojaksolla opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Opiskelua rytmittävät itsenäisesti ja ryhmässä tehtävät oppimistehtävät sekä oppitunneilla toteutettavat tuntitehtävät. Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti ja ryhmässä/parityönä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa. Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään yhteistyötä työelämän ja Xamkin TKI-hankkeiden kanssa.
Opintojakson oppimistehtäviä on mahdollisuus soveltaa työelämään tai oman tuotteen/yrityksen kehittämiseen.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakson oppimistehtävät tukevat opintojakson oppimistavoitteita sekä sisältöä. Opintojakson arviointi perustuu oppimistehtäviin, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Oppimistehtävät tulee palauttaa annettujen ohjeiden mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla voi pitää sisällään myös kansainvälistä yhteistyötä.
Opiskelijan työmäärä
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, joka koostuu työjärjestyksen mukaisista tapaamisista, ryhmätyöskentelystä sekä itsenäisestä opiskelusta.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla auttaa hyvin suunniteltu itsenäinen opiskelu sekä hyvät ryhmätyötaidot.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.