Digital media and marketing (5 cr)
Code: PT00EP12-3001
General information
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 30.04.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
2.5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Information Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Game Technology
Teachers
- Maarit Vahvanen
Teacher in charge
Jani Ruotsalainen
Groups
-
PTKT22SPGame technologies, full-time studies
- 16.01.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 23.01.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 30.01.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 06.02.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 13.02.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 20.02.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 06.03.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 13.03.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 20.03.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 27.03.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 03.04.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 10.04.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 17.04.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
- 24.04.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
Objective
The student understands the importance of using marketing and different media from the point of view of games industry
The student knows the most beneficial and most common marketing and media channels
The student understands the basics of building a community and how to manage it
Content
Streaming and tools, OBS, Twitch, YouTube
Esports, let’s play and viewers. For whom it’s a business?
Organizing events
Building and managing a gaming community
Customer service
Opiskelumateriaali
Buckingham, C. 2023. Business Planning for Games. Milton: Taylor & Francis Group.
Muu opintojakson oppimismateriaali jaetaan Learn -alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Opiskelu rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti sekä ryhmässä tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintojaksolla opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Opiskelua rytmittävät itsenäisesti ja ryhmässä tehtävät oppimistehtävät sekä oppitunneilla toteutettavat tuntitehtävät. Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti ja ryhmässä/parityönä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa. Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään yhteistyötä työelämän ja Xamkin TKI-hankkeiden kanssa.
Opintojakson oppimistehtäviä on mahdollisuus soveltaa työelämään tai oman tuotteen/yrityksen kehittämiseen.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson oppimistehtävät tukevat opintojakson oppimistavoitteita sekä sisältöä. Opintojakson arviointi perustuu oppimistehtäviin, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Oppimistehtävät tulee palauttaa annettujen ohjeiden mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla voi pitää sisällään myös kansainvälistä yhteistyötä.
Opiskelijan työmäärä
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, joka koostuu työjärjestyksen mukaisista tapaamisista, ryhmätyöskentelystä sekä itsenäisestä opiskelusta.
Further information
Opintojaksolla auttaa hyvin suunniteltu itsenäinen opiskelu sekä hyvät ryhmätyötaidot.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.