Skip to main content

Digital media and marketing (5 cr)

Code: PT00EP12-3001

General information


Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 30.04.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

2.5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Information Technology

Campus

Kotka Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Game Technology

Teachers

  • Maarit Vahvanen

Teacher in charge

Jani Ruotsalainen

Groups

  • PTKT22SP
    Game technologies, full-time studies
  • 16.01.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 23.01.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 30.01.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 06.02.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 13.02.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 20.02.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 06.03.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 13.03.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 20.03.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 27.03.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 03.04.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 10.04.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 17.04.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001
  • 24.04.2025 08:15 - 11:30, Digitaalinen media ja markkinointi PT00EP12-3001

Objective

The student understands the importance of using marketing and different media from the point of view of games industry
The student knows the most beneficial and most common marketing and media channels
The student understands the basics of building a community and how to manage it

Content

Streaming and tools, OBS, Twitch, YouTube
Esports, let’s play and viewers. For whom it’s a business?
Organizing events
Building and managing a gaming community
Customer service

Opiskelumateriaali

Buckingham, C. 2023. Business Planning for Games. Milton: Taylor & Francis Group.

Muu opintojakson oppimismateriaali jaetaan Learn -alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Opiskelu rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti sekä ryhmässä tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintojaksolla opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Opiskelua rytmittävät itsenäisesti ja ryhmässä tehtävät oppimistehtävät sekä oppitunneilla toteutettavat tuntitehtävät. Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti ja ryhmässä/parityönä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa. Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään yhteistyötä työelämän ja Xamkin TKI-hankkeiden kanssa.

Opintojakson oppimistehtäviä on mahdollisuus soveltaa työelämään tai oman tuotteen/yrityksen kehittämiseen.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson oppimistehtävät tukevat opintojakson oppimistavoitteita sekä sisältöä. Opintojakson arviointi perustuu oppimistehtäviin, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Oppimistehtävät tulee palauttaa annettujen ohjeiden mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla voi pitää sisällään myös kansainvälistä yhteistyötä.

Opiskelijan työmäärä

5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, joka koostuu työjärjestyksen mukaisista tapaamisista, ryhmätyöskentelystä sekä itsenäisestä opiskelusta.

Further information

Opintojaksolla auttaa hyvin suunniteltu itsenäinen opiskelu sekä hyvät ryhmätyötaidot.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.