Customer insight and customer-oriented marketing (5 cr)
Code: WM00EJ59-3003
General information
Enrollment
22.08.2022 - 28.08.2022
Timing
05.09.2022 - 16.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Hyvinvointiliiketoiminnan johtaminen
Teachers
- Mia Silvenius
Teacher in charge
Mia Silvenius
Groups
-
HJMI22SPWellbeing Management, fulltime studies
Objective
You can define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups.
You can analyse customer buying behavior and define the principles for the segmentation and selection of target groups.
You can define and identify factors affecting customer experience as a whole.
You can search for and analyze information improving customer insight.
You can describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions.
You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
Content
How do consumers, companies and organizations differ as customers?
What are the Russian operating models and corporate culture in your field of business?
What does customer experience consist of and how can you gain insight into it?
How are customer relationships built, maintained and developed?
What are the components of good customer service?
What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the operations of an organisation?
How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing?
How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups?
What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organisational goals?
Opiskelumateriaali
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Kaikki aineisto on saatavilla heti opintojakson alkaessa.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson voi suorittaa nopeutetussa aikataulussa itsenäisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Vierailevat luennoitsijat ja asiantuntijat. Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Tentit ja muut määräajat
Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät. Opintojakso sisältää tehtäviä ja tenttejä, joita täytyy tehdä tietyssä järjestyksessä ja tiettyihin määräaikoihin mennessä.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso koostuu kolmesta osa-alueesta, jokaisessa osa-alueessa on aiheeseen liittyvää aineistoa, kirjallisuutta, oppaita, artikkeleita ja videoita. Jokaiseen osa-alueeseen kuuluu oppimis- ja kertaustehtäviä.
Further information
Opintojakso alkaa 5.9.2022, jolloin kurssin alustalle pääsee kirjautumaan.
Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä. Opintojaksoon sisältyy myös 5-7 verkkotapaamista.
Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
a) Osaat käyttää johdonmukaisesti asiakastyöskentelyyn ja markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa keskeisistä tietolähteistä.
c) Osaat hahmottaa markkinoinnin kokonaisuuden: kilpailukeinot, tavoitteet, toimintaympäristön ja verkostot.
e) Osaat soveltaa keskeisiä markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä.
Arviointikriteeristö vastaa arvosanaa 3.