Skip to main content

Managing networks and customer relationships (5 cr)

Code: SJ00DV03-3003

General information


Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

01.02.2023 - 05.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 50

Degree programmes

  • Master's Degree Programme in Development and Leadership in Health Care and Social Services

Teachers

  • Päivi Lifflander
  • Perttu Noponen

Teacher in charge

Perttu Noponen

Groups

  • SJMI22KY
    Development and Leadership in Health Care and Social Services, master studies

Objective

You know the importance of feeling, trust and commitment in managing networks. 
You can create the starting points for interaction and partnerships between people and organizations in a genuine dialogue.
You will be able to organize projects that encourage enthusiasm, motivation and commitment of the actors towards a common goal.
You can acquire and evaluate information for managing multichannel customer relationships. 
You will be able to lead partnerships and multicultural partnerships in a entrepreneurial way. 
You will be able to plan and implement marketing in the deepening of customer relationships as part of strategic management.

Content

How do you implement the importance of feeling, trust and commitment in network management?
How do you implement interaction and partnerships between people and organizations in genuine dialogue?
How do you organize projects that encourage enthusiasm, motivation and commitment towards a common goal?
How do you acquire and evaluate information for managing multichannel customer relationships? 
How do you lead partnerships and multicultural partnerships with an entrepreneurial approach?
How do you plan and implement marketing in the deepening of customer relationships as part of strategic management?

Opiskelumateriaali

Järvensivu, T. 2020. Verkostojen johtaminen. Opi ja etene yhdessä. Books on Demand. Saatavissa myös e-kirjana.
Grönroos, C. 2020. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Talentum. Luvut 2 ja 14. Saatavissa myös e-kirjana.

Muu opiskelumateriaali ilmoitetaan oppimisalustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylässä
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen verkkovälitteiseen lähiopetukseen ja ohjaukseen, jossa on verkostoon liittyviä harjoitteita ja keskusteluja, ryhmä- ja yksilötehtäviä. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
- voit ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.

TKI ja työelämäyhteistyö

Asiantuntijavierailut työelämäyhteistyönä ja/tai TKI-projektiyhteistyönä on mahdollista.

Tentit ja muut määräajat

Ajastetut tehtävät on kuvattu oppimisalustalla. Kehittämissuunnitelman esitys 5.4.2023.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia, joka muodostuu verkkovälitteisen lähiopetuksen 20 tunnista sekä opiskelijan itsenäisestä työskentelystä pienryhmissä ja yksin yhteensä 115 tuntia.

Toteutuksen osien kuvaus

Verkostojen ja asiakkuuksien johtamisen tietoperusta 1 op.
Verkostojen ja asiakkuuksien johtamisen haastattelutehtävä 1 op.
Verkostojen ja asiakkuuksien hallinnan kehittämissuunnitelma 3 op.

Further information

Opettajat:
Perttu J. Noponen. S-posti:etunimi.j.sukunimi@xamk.fi
Päivi Lifflander. S-posti: etunimi.sukunimi@xamk.fi

Assessment methods and criteria

XAMK:n arviointikriteerit YAMK-arviointikriteerien mukaisesti. Arviointi asteikolla 1-5, hylätty, täydennettävä.

TASO 3:n mukaan opiskelija osaa:
a) hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan.
b) ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa.
vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti.
e) arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta.
f) työskennellä itsenäisesti alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
g) viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä