Hyvinvoinnin mittaamisen perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: WM00EJ65-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Degree Programme in Wellbeing Management
Opettaja
- Lauri Kolomainen
Vastuuopettaja
Lauri Kolomainen
Ryhmät
-
HJMI22SPHyvinvointiliiketoiminnan johtaminen
Tavoitteet
Ymmärrät miksi ja minkälaisissa tilanteissa hyvinvointidataa kerätään.
Tunnistat erilaisia hyvinvoinnin mittausmenetelmiä.
Osaat arvioida eri menetelmien soveltuvuutta eri käyttötarkoituksiin ja kohderyhmille.
Sisältö
Mitä on hyvinvointidata?
Miten hyvinvointidatan kerääminen on muuttunut ja mitkä ovat sen tulevaisuudennäkymät (itsemonitorointi, MyData-periaate)?
Millä eri menetelmillä omaa hyvinvointia voi mitata (käyttäytymisen mittaaminen vs. tulosten mittaaminen)?
Mitkä ovat erilaisten menetelmien heikkoudet ja vahvuudet eri käyttötarkoituksissa?
Opiskelumateriaali
1. Verkko-opintomateriaali
2. Erillinen artikkelikokoelma, julkaistaan viikolla 2.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy verkko-opetuksen ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Mahdolliset muut suoritustavat: yhteys sähköpostitse lauri.kolomainen@xamk.fi
TKI ja työelämäyhteistyö
Opetuksessa hyödynnetään työelämän esimerkkejä erilaisista mittausjärjestelyistä.
Kurssin kehittämistehtävä painottuu kaupalliseen asiakaspalvelutyöhön.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
1. Tiivistelmä artikkelikokoelmasta. Palautuksen takaraja 14.3.2023
2. Mittauksen kehittämistehtävä. Palautuksen takaraja 21.3.2023
Opiskelijan työmäärä
5 opintopistettä (135 tuntia), josta verkko-opetuksen osuus 10 tuntia.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssin aloitus 11.01.2023 12.30 - 15.30. Käydään läpi käytännönjärjestelyt.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi jakautuu seuraavasti:
1. Verkkoluennot ja tiivistelmä artikkelimateriaalista = 40%
2. Kehittämistehtävä = 60%