Skip to main content

Digital marketing communications (5 cr)

Code: LT00EB10-3003

General information


Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

25.09.2023 - 10.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 60

Degree programmes

  • Degree Programme in Business Management

Teachers

  • Marja-Leena Koskinen

Teacher in charge

Marja-Leena Koskinen

Groups

  • LTMI21SM
    Business Management, part-time studies
  • LTMI21SVA
    Business Management, online studies
  • LTMI21SVB
    Business Management, online studies

Objective

You can describe key processes and factors in digital business.
You can describe how customers’ purchasing process, customer experience and customer loyalty can be supported by means of digital marketing.
You can assess and develop the functionality of an organization’s digital marketing from the user-driven viewpoint.
You can evaluate the role of content and channel decisions as essential parts of an organization’s digital marketing.

Content

What is the role and importance of digital marketing as part of a company’s digital business; what are the components of digital marketing?
How can customers’ purchasing and decision making process be supported by means of digital marketing?
What is a well-functioning website of a company like and how is customer traffic generated and measured?
What is a well-functioning online store like: layout, usability, implementation and legal rules?
How to support digital business by search engine marketing?

Opiskelumateriaali

Opintojaksoalustalle linkitetyt videoluennot ja muut sähköiset aineistot.

Yksilölliset oppimisväylät

Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Mahdollisesti vierailevia luennoitsijoita. Mahdollisista liveluennoista tehdään tallenne, ja ne ovat katsottavissa myöhemmin itselle sopivana aikana verkko-oppimisympäristössä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimistehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Further information

Opettaja:
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing 5 ECTS credits
Customer insight and customer experience 5 ECTS credits