Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00EB10-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

25.09.2023 - 10.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Marja-Leena Koskinen

Vastuuopettaja

Marja-Leena Koskinen

Ryhmät

  • LTMI21SM
    Liiketalous, monimuoto
  • LTMI21SVA
    Liiketalous, verkkototeutus
  • LTMI21SVB
    Liiketalous, verkkototeutus

Tavoitteet

Osaat kuvata digiliiketoiminnan avainprosessit ja osatekijät.
Osaat kuvata miten asiakkaiden ostoprosessia, asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta voidaan tukea digimarkkinoinnin keinoin.
Osaat arvioida ja kehittää organisaation digimarkkinointiin liittyvien ratkaisujen toimivuutta ja käyttäjälähtöisyyttä.
Osaat arvioida sisällön ja kanavavalintojen merkitystä keskeisenä osana organisaation digimarkkinointia.

Sisältö

Mikä on digimarkkinoinnin rooli ja merkitys osana yrityksen digiliiketoimintaa ja mitä osa-alueita siihen kuuluu?
Miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia tuetaan digimarkkinoinnin keinoin?
Millaiset ovat yrityksen toimivat verkkosivut ja miten kävijäliikennettä luodaan ja mitataan?
Millainen on toimiva verkkokauppa: ulkoasu, käytettävyys, toteuttaminen ja juridiset säännöt?
Miten hakukonemarkkinoinnin avulla voidaan tukea yrityksen digiliiketoimintaa?

Opiskelumateriaali

Opintojaksoalustalle linkitetyt videoluennot ja muut sähköiset aineistot.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Mahdollisesti vierailevia luennoitsijoita. Mahdollisista liveluennoista tehdään tallenne, ja ne ovat katsottavissa myöhemmin itselle sopivana aikana verkko-oppimisympäristössä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimistehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opettaja:
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op