Skip to main content

Business concepts and service systems in hospitality business (5 cr)

Code: MR00DU56-3008

General information


Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

30.10.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 60

Degree programmes

  • Degree Programme in Tourism and Service Business

Teachers

  • Tuija Silfer-Karppanen
  • Laura Pulkkinen

Teacher in charge

Hanna Pajari-Seppänen

Groups

  • MRMI22SP
    Tourism and Service Business, full-time studies
  • MRKT22SV
    Tourism and service business, online studies
  • Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3008 / 31.10.2023 18:00 - 19:00
  • Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3008 / 06.11.2023 10:15 - 11:45
  • Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3008 / 07.11.2023 18:00 - 19:30
  • Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3008 / 15.11.2023 18:00 - 19:30
  • Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3008 / 22.11.2023 18:00 - 19:30
  • Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3008 / 23.11.2023 10:00 - 13:30
  • Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3008 / 11.12.2023 16:30 - 17:30

Objective

You know different hospitality business concepts and service systems.
You are able to define the requirements for successful business.
You familiarize yourself with the principles of planning different hospitality business concepts and service systems.
You are able to find sources of information when planning and developing hospitality business.

Content

What do hospitality business concepts and service systems mean?
What are the requirements for successful hospitality business?
How to plan hospitality business concepts and service systems?

Evaluation scale

1-5