Skip to main content

Evidence-based practice and health information management (5 cr)

Code: AH00DJ66-3006

General information


Enrollment

14.08.2023 - 03.09.2023

Timing

01.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Department of Health Care and Emergency Care

Campus

Kotka Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Master's Degree Programme in Acute Care

Teachers

  • Katri Rissanen

Teacher in charge

Katri Rissanen

Groups

  • AHKT23SY
    Acute care, master studies

Objective

• You understand the role of the nursing management in the development and promote of evidence based practice.
• You are able to examine the factors inhibiting the development of evidence based practice.
• You are able to implement evidence based practice.
• You are able to ensure evidence based practice.
• You are able to assess the implementation and results of evidence based practice.

Content

• What is the role of the nursing manager in development and promoting of evidence practice?
• What are the factors inhibiting the development of evidence based practice?
• How do you implement evidence based practice?
• How do you assess the implementation and results of evidence based practice?
• How do you use information in decision making and management?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali muodostuu luentomateriaalista ja muista Learn-oppimisympäristön materiaaleista.

Lähteitä, mitä voi hyödyntää opintojaksolla itsenäisesti:
- Korhonen A, Jylhä V, Korhonen T, Holopainen A. 2018. Näyttöön perustuva toiminta. Tarpeesta tuloksiin. Saksa: Skhole Oy
- Holopainen A, Junttila K, Jylhä V, Korhonen A, Seppänen S. 2013. Johda näyttö käyttöön hoitotyössä. Helsinki: Fioca Oy.
- Craig Jv, Smyth RL. 2012. The Evidence-Based Practice Manual for Nurses. China: Elsevier.
- Melnyk BM & Fineout-Overholt E. 2011. Evidence-Based Practice in Nursing & Healthcare. A Guide to Best Practice. China. Wlters Kluwer Health.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksoa rytmittää lukujärjestyksestä löytyvät yhteiset tapaamiset, tehtävät ja seminaari. Opintojakson tapaamisissa käymme läpi teoriaa ja harjoittelemme tehtävien tekoon tarvittavia taitoja. Vastuu opiskelusta on oppijalla itsellään.

TKI ja työelämäyhteistyö

Toteutuksen tehtävä toteutetaan mahdollisuuksien mukaan yhteistyössä opiskelijan työyksikön kanssa.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakso vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä.
Lähiopetus lukujärjestyksessä

Assessment criteria, approved/failed

Osaat:
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueeltasi
d. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Tieteellinen tiedonhaku ja näyttöön perustuva tieto- videoesitys ja vertaisarviointi.
Näyttöön perustuva johtaminen -paneelikeskustelu.

Arviointikriteerit learnissa.