Professional encountering (5 cr)
Code: YP00EQ88-3001
General information
- Enrollment
- 02.01.2023 - 15.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2023 - 28.04.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
- Teachers
- Sari Miettinen
- Teacher in charge
- Sari Miettinen
- Groups
-
YPMI23KPCivic Activities and Youth Work, full-time studies
- Course
- YP00EQ88
Objective
You are aware of the value base that forms the base for appreciative encountering.
You understand professional communication basics and strengthen the interaction skills needed in guidance.
You recognize the characteristics of sincere dialogue and know how to use dialogue as a working method.
Content
What are the factors behind professional communication and appreciative encountering?
How does dialogue differ from regular conversation?
As a community educator. how can you make use of digital information counseling and guidance services?
What skills are needed when encountering a person who needs guidance face-to face and in digital work?
Evaluation
You can use professional vocabulary systematically.
You look for information in the key information sources of the field.
You can identify interrelated tasks.
You are able to justify your actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
luentoa, harjoitteita, ykislö- ja ryhmätehtäviä, opintojaksolla tehdään mahdollisuuksien mukaan pienimuotoisia harjoitteita työelämäkumppaneiden kanssa.
Opintoja nopeuttava väylä:
itsenäinen suoritus, johon ohjeet saa vastuuopettajalta
Työelämään integoitu väylä:
vastuuopettajan kanssa erikseen sovittava suoritustapa, joka edellyttää oman työelämäkytköksen
RDI and work-related cooperation
Mahdollinen yhteistyö työelämäkumppanin (Point) kanssa.
Timing of exams and assignments
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Student workload
työviikkopohjainen väylä:
n. 50 tuntia lähiopetusta ja 85 tuntia yksilö- ja ryhmätyöskentelyä
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opettajan tekemä arviointi, joka perustuu pääasiallisesti kirjallisiin tehtäviin.
Itse- ja ryhmäarviointi.