Professional encountering (5 cr)
Code: YP00EQ88-3001
General information
Enrollment
02.01.2023 - 15.01.2023
Timing
09.01.2023 - 28.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
- Sari Miettinen
Teacher in charge
Sari Miettinen
Groups
-
YPMI23KPCivic Activities and Youth Work, full-time studies
Objective
You are aware of the value base that forms the base for appreciative encountering.
You understand professional communication basics and strengthen the interaction skills needed in guidance.
You recognize the characteristics of sincere dialogue and know how to use dialogue as a working method.
Content
What are the factors behind professional communication and appreciative encountering?
How does dialogue differ from regular conversation?
As a community educator. how can you make use of digital information counseling and guidance services?
What skills are needed when encountering a person who needs guidance face-to face and in digital work?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
luentoa, harjoitteita, ykislö- ja ryhmätehtäviä, opintojaksolla tehdään mahdollisuuksien mukaan pienimuotoisia harjoitteita työelämäkumppaneiden kanssa.
Opintoja nopeuttava väylä:
itsenäinen suoritus, johon ohjeet saa vastuuopettajalta
Työelämään integoitu väylä:
vastuuopettajan kanssa erikseen sovittava suoritustapa, joka edellyttää oman työelämäkytköksen
TKI ja työelämäyhteistyö
Mahdollinen yhteistyö työelämäkumppanin (Point) kanssa.
Tentit ja muut määräajat
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opiskelijan työmäärä
työviikkopohjainen väylä:
n. 50 tuntia lähiopetusta ja 85 tuntia yksilö- ja ryhmätyöskentelyä
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opettajan tekemä arviointi, joka perustuu pääasiallisesti kirjallisiin tehtäviin.
Itse- ja ryhmäarviointi.