Siirry suoraan sisältöön

Ammatillinen kohtaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YP00EQ88-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.01.2023 - 15.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 28.04.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Yhteisöpedagogikoulutus

Opettaja

  • Sari Miettinen

Vastuuopettaja

Sari Miettinen

Ryhmät

  • YPMI23KP
    Yhteisöpedagogi, päivätoteutus (ympäristökasvatus ja yhteisöjen kehittäjä)

Tavoitteet

Tiedostat arvopohjan, jolle arvostava kohtaaminen perustuu.
Ymmärrät ammatillisen vuorovaikutuksen peruslähtökohtia ja vahvistat ohjaustyössä tarvittavaa vuorovaikutusosaamistasi.
Tunnistat aidon dialogin piirteitä ja osaat hyödyntää dialogista otetta työssäsi.

Sisältö

Mistä tekijöistä ammatillinen vuorovaikutus ja arvostava kohtaaminen rakentuvat?
Miten dialogi eroaa tavallisesta keskustelusta?
Miten yhteisöpedagogina voit hyödyntää digitaalisia tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluita?
Millaisia taitoja tarvitaan ohjattavan kohtaamiseen kasvokkaisessa ja digitaalisessa työssä?

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
luentoa, harjoitteita, ykislö- ja ryhmätehtäviä, opintojaksolla tehdään mahdollisuuksien mukaan pienimuotoisia harjoitteita työelämäkumppaneiden kanssa.
Opintoja nopeuttava väylä:
itsenäinen suoritus, johon ohjeet saa vastuuopettajalta
Työelämään integoitu väylä:
vastuuopettajan kanssa erikseen sovittava suoritustapa, joka edellyttää oman työelämäkytköksen

TKI ja työelämäyhteistyö

Mahdollinen yhteistyö työelämäkumppanin (Point) kanssa.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

työviikkopohjainen väylä:
n. 50 tuntia lähiopetusta ja 85 tuntia yksilö- ja ryhmätyöskentelyä

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opettajan tekemä arviointi, joka perustuu pääasiallisesti kirjallisiin tehtäviin.
Itse- ja ryhmäarviointi.