Skip to main content

Theories of well-being (5 cr)

Code: SO00CU71-3007

General information


Enrollment

21.08.2023 - 10.09.2023

Timing

24.08.2023 - 30.10.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Promotion of Functional Ability

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Social Services, Master's Degree

Teachers

  • Päivi Petrelius
  • Marko Raitanen
  • Tuomo Paakkonen

Teacher in charge

Tuomo Paakkonen

Groups

  • SOKV23SY
    Social services, master studies

Objective

You are familiar with the main theories of well-being
You are familiar with the most common trends of welfare research.
You are able to look at welfare as a strategic base of social work and services
You are able to look at the everyday life of people of different ages from the point of you of welfare.
You know how to analyze the links between welfare, way of life and life span.
You know how to monitor and anticipate the regional, national and global development of welfare.

Content

What are the most common types of trends of welfare research?
How does the view of the welfare control social work and serices?
How do you think of welfare in everyday life?
How to analyze the life span and the way of life?
How to monitor and anticipate the development of welfare on different levels?

Opiskelumateriaali

Saari, Juho (toim.) 2011. Hyvinvointi. Suomalaisen yhteiskunnan perusta. Helsinki: Gaudeamus.
Saari, Juho 2020. Samassa veneessä. Hyvinvointivaltio eriarvoistuneessa yhteiskunnassa. Docendo.
Särkelä ym.(toim.) 2014. Hyvinvointitalous. SOSTE Suomen sosiaali- ja terveys ry.
Vesanen, Tuula 2017. Terveys- ja hyvinvointierojen kaventaminen Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Helsingin kaupungin tietokeskus

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Learn, lähiopetus, itsenäinen tiedonhankinta, PBL.
Tarjotaan vaihtoehtoinen toteutus (Teams), jossa on vähemmän läsnäolovelvoitetta.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opiskelija on suorittanut vastaavan laajuiset ja sisältöiset opinnot yliopistossa tai korkeakoulussa

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämäyhteistyö ilmenee tehtävissä, joita voidaan soveltaa oman työn kehittämiseen.

Tentit ja muut määräajat

Ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla jakson alkaessa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi pohjautuu tehtäväarviointiin, jossa hyödynnetään laadullista arviointia. Tämän arvioinnin perustana on tehtävien tarkasteleminen
suhteessa tehtävien tavoitteisiin.

Qualifications

Bachelor of social services or bachelor degree of elderly care and the sufficient work experience