Development of e-business and e-services (5 cr)
Code: MR00CV67-3006
General information
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
09.01.2023 - 01.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
- Mikkeli Campus
- Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Marjut Kasper
Teacher in charge
Marjut Kasper
Groups
-
MRMI22SYTourism and Service Business, master studies
Objective
You are able to
- identify the key digital communication and distribution channels in the hospitality field and assess their significance and usability in organisations.
- identify new digital applications that support hospitality business.
- understand the role of e-business in developing service enterprises.
- empathise with customers in the change towards digital communication and e-business.
- identify e-business development needs in organisations.
- make use of the possibilities of e-business.
Content
What are the key digital communication and distribution channels of the hospitality field?
What new digital applications are there to support hospitality business?
What is the role of e-business in developing hospitality enterprises?
How does the development of digital communication channels affect the behavior and role of customers in hospitality business?
How do you identify e-business development needs in organisations?
How do you utilise the possibilities of e-business?
Opiskelumateriaali
Learnissä oleva materiaali
Yksilölliset oppimisväylät
lähipäivät 16 - 17.3.2023 ja 20.4.2023
Lähipäivien teemoja:
Digitaalisuus Matkailu- ja ravitsemisalalla
Digitaalinen asiakaspolku
Matkailu-ja ravitsemisalan myynti-ja viestintäkanavia
Liiketoiminnan kehittäminen digitaalisin keinoin, sovellukset, VR/AR, pelillistäminen
TKI ja työelämäyhteistyö
Tehtävät voidaan soveltaa myös omalle työpaikalle.
Opiskelijan työmäärä
135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
a) Opiskelija osaa arvioida ja hyödyntää kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan uusia näkökulmia tuottaen.
c) Opiskelija tunnistaa palveluorganisaation kehittämistarpeet sähköisessä liiketoiminnassa
c) Opiskelija osaa arvioida ja kehittää palveluorganisaation liiketoimintaa digitaalisin keinoin.