Muotoiluajattelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: MU00DT17-3018
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.01.2023 - 15.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
- Biotuotemuotoilun koulutus
- Graafisen muotoilun koulutus
- Muodin ja puvustuksen koulutus
- Sisustusarkkitehtuurin ja kalustesuunnittelun koulutus
Opettaja
- Marjo Suviranta
Vastuuopettaja
Marjo Suviranta
Ryhmät
-
PAKV23KMPalvelumuotoilu, monimuoto
Tavoitteet
Opit muotoiluprosessin toimintatapoja. Opit hyödyntämään erilaisia ideointimenetelmiä etsiessäsi uusia, käyttäjälähtöisiä ratkaisuja.
Opit tarkkailemaan ympäristöäsi.
Mitä ihmiset haluavat ja tarvitsevat elämäänsä?
Miten muotoilija voi parantaa elämän laatua?
Luonnosten ja muiden visuaalisten esittämistapojen avulla opit helpottamaan ongelmanratkaisua ja ajattelua.
Sisältö
Miten muotoiluprosessi toimii ja miten siinä tuotetaan uusia ideoita?
Miten visualisoit ideasi ja kehität sen edelleen luonnoksesta prototyypiksi ja tuotteeksi?
Opiskelumateriaali
Saatavilla opintojakson Learn alustalla.
Avain ilmoitetaan ennen opintojakson alkua.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Mahdollinen työelämälähtöinen harjoitustyö, jossa aito toimeksianto ulkopuoliselta yhteistyöyritykseltä.
Opiskelijan työmäärä
5 op on 135h, josta kontaktiopetuksen osuus on 70h ja itsenäisen työn osuus 65h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla toteutetaan aiheeseen liittyviä oppimistehtäviä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itsearviointi, reflektointi ja vertaisarviointi
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävän arviointi