Palvelumuotoilun perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: PA00CY22-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.01.2023 - 15.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
09.01.2023 - 31.05.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 30
- Koulutus
- Palvelumuotoilun koulutus
- Opettajat
- Marjo Suviranta
- Minna Pimiä
- Vastuuopettaja
- Marjo Suviranta
- Ryhmät
-
PAKV23KMPalvelumuotoilu, monimuoto
- Opintojakso
- PA00CY22
Tavoitteet
Osaat sijoittaa palvelumuotoilun muotoilun tehtäväkenttään.
Osaat käyttää palvelumuotoilun keskeisimpiä käsitteitä.
Osaat palvelumuotoilun prosessin ja osaat hyödyntää palvelumuotoilun keskeisimpiä työkaluja.
Sisältö
Mitä palvelumuotoilu on ja miten se sijoittuu muotoilun kenttään ja monialaisen kehittämisen kenttään?
Millaisia ovat keskeisimmät palvelumuotoilun menetelmät ja kuinka niitä hyödynnetään?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali julkaistaan opintojaksoalustalla Learnissa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, lähiopetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
TKI ja työelämäyhteistyö on mahdollinen opintojaksolla.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioidaan:
oppimistehtävät ja oppilaan itsereflektio ja vertaisarviointi
Perusteet: asiasisältö, harjoitustehtävien taso ja oppilaan oma arvio oppimisesta.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja harjoitustöiden hyväksytty suorittaminen.
Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1); hylätty
Esitietovaatimukset
Ei edellytä aiempaa osaamista