Siirry suoraan sisältöön

Peliprojekti 3 (5 op)

Toteutuksen tunnus: PO00EO97-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

13.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 30

Koulutus

  • Peliteknologian koulutus
  • Peliohjelmoinnin koulutus

Opettaja

  • Marko Oras

Vastuuopettaja

Marko Oras

Ryhmät

  • PTKT23SP
    Peliteknologiat, päivätoteutus
  • 20.01.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 27.01.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 03.02.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 10.02.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 17.02.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 03.03.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 10.03.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 17.03.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 24.03.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 31.03.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 07.04.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 14.04.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 28.04.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit

Tavoitteet

Osaat soveltaa moduulin opintojaksoilla hankittua osaamista suuremman kokonaisuuden toteuttamiseen.
Osaat itseohjautuvasti toteuttaa pienen pelin tiimissä.
Osaat hyödyntää löytämäänsä tietoa luotettavista tietolähteistä.

Sisältö

Millaisia ominaisuuksia pelimoottorit tarjoavat?
Miten hyödynnät pelimoottorin tarjoamia ominaisuuksia projektissasi?
Miten hyödynnät ohjelmointia pelisi rakentamisessa?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaalit ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työjärjestys:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Työssä oppiminen:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135t, josta n. 55t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80t itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijan tulee tehdä ja hyväksyttävästi raportoida 135h opiskelijan työtä. Projektit etenee kronologisesti työjärjestyksissä, mutta projektit suoritetaan järjestyksessä aina kun vaadittu työmäärä on hyväksytysti raportoitu

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijan raportoidessa piiska-palvelussa (https://piiska.gamelab.fi) 135h ja projektiraportti hyväksytään, niin opiskelja saa Hyväksytty merkinnän Pepissä kyseessä olevaan projektikurssiin.