Siirry suoraan sisältöön

Edistynyt peliohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: PO00DN34-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

13.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Peliohjelmoinnin koulutus

Opettaja

  • Pekka Vilpponen

Vastuuopettaja

Pekka Vilpponen

Ryhmät

  • POKT23SP
    Peliohjelmointi, päivätoteutus
  • 14.01.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
  • 21.01.2025 08:15 - 11:45, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
  • 28.01.2025 08:15 - 11:45, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
  • 04.02.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
  • 11.02.2025 08:15 - 11:45, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
  • 18.02.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
  • 04.03.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
  • 11.03.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
  • 18.03.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
  • 25.03.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
  • 01.04.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
  • 08.04.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
  • 15.04.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
  • 22.04.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
  • 29.04.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005

Tavoitteet

Osaat implementoida eri ohjelmistoarkkitehtuureja ja tekniikoita peliohjelmoinnin näkökulmasta.
Osaat nähdä hyödyt kehittyneempien ohjelmoinnin suunnittelumallien ja paradigmojen käytöstä pelien ohjelmoinnissa.

Sisältö

Kuinka soveltaa viimeisintä ohjelmointitekniikka, arkkitehtuuria ja paradigmoja, kuin myös perinteisiä ja hyväksi havaittuja konsepteja, jotka tarjoavat pohjan nykyaikaiselle peliohjelmoinnille.

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaalit ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI-hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

Kansainvälinen yhteistyö

Mahdollinen kansainvälinen yhteistyö ilmoitetaan toteutuksen alussa kurssin Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135t, josta n. 55t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80t itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Palautettavat harjoitustehtävät, tentit ja lähiopetukseen osallistuminen.

Esitietovaatimukset

Ohjelmointi 1
Ohjelmointi 2
Soveltava peliohjelmointi