Edistynyt peliohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: PO00DN34-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
13.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Peliohjelmoinnin koulutus
Opettaja
- Pekka Vilpponen
Vastuuopettaja
Pekka Vilpponen
Ryhmät
-
POKT23SPPeliohjelmointi, päivätoteutus
- 14.01.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
- 21.01.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
- 28.01.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
- 04.02.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
- 11.02.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
- 18.02.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
- 04.03.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
- 11.03.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
- 18.03.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
- 25.03.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
- 01.04.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
- 08.04.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
- 15.04.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
- 22.04.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
- 29.04.2025 08:15 - 11:30, Edistynyt peliohjelmointi PO00DN34-3005
Tavoitteet
Osaat implementoida eri ohjelmistoarkkitehtuureja ja tekniikoita peliohjelmoinnin näkökulmasta.
Osaat nähdä hyödyt kehittyneempien ohjelmoinnin suunnittelumallien ja paradigmojen käytöstä pelien ohjelmoinnissa.
Sisältö
Kuinka soveltaa viimeisintä ohjelmointitekniikka, arkkitehtuuria ja paradigmoja, kuin myös perinteisiä ja hyväksi havaittuja konsepteja, jotka tarjoavat pohjan nykyaikaiselle peliohjelmoinnille.
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaalit ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI-hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.
Kansainvälinen yhteistyö
Mahdollinen kansainvälinen yhteistyö ilmoitetaan toteutuksen alussa kurssin Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135t, josta n. 55t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80t itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Palautettavat harjoitustehtävät, tentit ja lähiopetukseen osallistuminen.
Esitietovaatimukset
Ohjelmointi 1
Ohjelmointi 2
Soveltava peliohjelmointi