Human resource management in hospitality business (5 cr)
Code: MR00DU63-3006
General information
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
09.01.2023 - 30.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Tuija Silfer-Karppanen
Teacher in charge
Tuija Silfer-Karppanen
Groups
-
MRMI21SPTourism and Service Business, full-time studies
-
MRMI22SPTourism and Service Business, full-time studies
Objective
You understand what human resource management involves.
You can identify the steps of recruitment processes.
You know labor law principles.
You become familiar with leadership principles in hospitality business.
You can identify the key tools for measuring operational efficiency in hospitality business.
You know the principles of work wellbeing and lifespan management.
Content
What sectors does human resources management involve?
What factors does work wellbeing management involve?
What are the stages of recruitment?
What are the significance and contents of the labour market and labor law?
How you manage and award knowhow and competence?
What is the significance of lifespan thinking in human resources management?
What does sustainability mean as a part of leadership?
Opiskelumateriaali
Materiaalina toimii Learn alustalla oleva materiaali sekä muu itsenäisesti hankittu materiaali, joka tukee oppimistehtävien suorittamista.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena. Opintojaksolla tullaan työskentelemään yksin ja ryhmässä. Opintojakson alussa esitellään oppimistehtävät, joiden hyväksytty suorittaminen on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson tehtävät sekä niiden palautusajankohdat tiedotetaan opintojakson alkaessa.
Opiskelijan työmäärä
135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opiskelija osaa
käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti