Markkinoinnin perusteet, valintakoe kevät 2023 (5 op)
Toteutuksen tunnus: AV00EU38-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 31.03.2023 - 12.04.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 31.03.2023 - 14.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Avoin AMK ja täydennyskoulutus
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Avoin ammattikorkeakoulu
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Tarkemmat tiedot Learn-alustalla
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Pääsykoekurssi, ei yksilöllisiä oppimisväyliä
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on n. 27 tuntia/opintopiste, tässä opintojaksossa 135 tuntia.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on tarjolla:
Avoimen AMKin opiskeljoille (ainoastaan valintakokeeseen tuleville).
Arviointiasteikko
1-5