Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet, valintakoe kevät 2023 (5 op)

Toteutuksen tunnus: AV00EU38-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
31.03.2023 - 12.04.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
31.03.2023 - 14.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin AMK ja täydennyskoulutus
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Avoin ammattikorkeakoulu
Opettajat
Tuula Kuparinen
Vastuuopettaja
Tuula Kuparinen
Opintojakso
AV00EU38
Toteutukselle AV00EU38-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö

Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Opiskelumateriaali

Tarkemmat tiedot Learn-alustalla

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Pääsykoekurssi, ei yksilöllisiä oppimisväyliä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on n. 27 tuntia/opintopiste, tässä opintojaksossa 135 tuntia.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso on tarjolla:
Avoimen AMKin opiskeljoille (ainoastaan valintakokeeseen tuleville).

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun