Basics of marketing, valintakoe kevät 2023 (5 cr)
Code: AV00EU38-3001
General information
- Enrollment
- 31.03.2023 - 12.04.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.03.2023 - 14.05.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Open UAS and Continuing education
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
Objective
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Content
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Course material
Tarkemmat tiedot Learn-alustalla
Study forms and methods
Pääsykoekurssi, ei yksilöllisiä oppimisväyliä
Student workload
Opiskelijan työmäärä on n. 27 tuntia/opintopiste, tässä opintojaksossa 135 tuntia.
Further information
Opintojakso on tarjolla:
Avoimen AMKin opiskeljoille (ainoastaan valintakokeeseen tuleville).
Evaluation scale
1-5