Skip to main content

Customer insight and psychology of security (5 cr)

Code: TU00EB29-3004

General information


Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

04.03.2024 - 28.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Business

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 60

Degree programmes

  • Degree Programme in Turvallisuusala

Teachers

  • Marja-Leena Koskinen

Teacher in charge

Marja-Leena Koskinen

Groups

  • TUSA23SP
    Business Management, safety and security, full-time studies
  • 06.03.2024 12:30 - 15:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
  • 13.03.2024 12:30 - 15:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
  • 20.03.2024 11:30 - 14:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
  • 27.03.2024 12:30 - 15:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
  • 03.04.2024 12:30 - 15:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
  • 10.04.2024 13:00 - 16:00, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
  • 17.04.2024 11:30 - 14:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004

Objective

You understand the importance of customer relationships and partnerships in security industry. You form a comprehensive understanding of how customer insight and customer experience are built, and are able to build good customer relationships, customer paths, and an appropriate service package. You become familiar with the key customers in security industry. You understand people's behavioral patterns and identify psychological phenomena from a security perspective. You get a basic understanding of personality psychology and social psychology related to security.

Content

What is the importance of customer relationships and partnerships in the security industry?
How do you build good customer relationships, customer paths, and different service package?
What are the key customers in the security industry?
What behavioral patterns do people have?
How do you learn how to handle clients safely and ethically in different work situations?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita 2021, luku 3
Opintojaksoalustalle linkitetyt luentotallenteet ja muut sähköiset aineistot.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan annetussa järjestyksessä ja aikataulussa asiakokonaisuuksien mukaan.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Further information

Opettaja:
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Osaat perustella toimintaa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Assessment methods and criteria

1-5