Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia (5 op)
Toteutuksen tunnus: TU00EB29-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
04.03.2024 - 28.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Turvallisuusalan koulutus
Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
-
TUSA23SPTradenomikoulutus, turvallisuusala
- 06.03.2024 12:30 - 15:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
- 13.03.2024 12:30 - 15:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
- 20.03.2024 11:30 - 14:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
- 27.03.2024 12:30 - 15:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
- 03.04.2024 12:30 - 15:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
- 10.04.2024 13:00 - 16:00, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
- 17.04.2024 11:30 - 14:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
Tavoitteet
Ymmärrät asiakkuuksien ja kumppanuuksien merkityksen liiketoimintaan ja turvallisuusalalla toimimiseen. Saat kokonaiskäsityksen asiakasymmärryksen ja asiakaskokemuksen muodostumisesta ja osaat rakentaa toimivia asiakassuhteita, asiakaspolkuja sekä tarkoituksenmukaisen palvelukokonaisuuden. Perehdyt turvallisuusalan suurimpiin asiakkuuksiin. Ymmärrät ihmisten käyttäytymiseen liittyviä toimintamalleja ja tunnistat psykologisia ilmiöitä turvallisuusalan näkökulmasta. Saat perustiedot persoonallisuuteen liittyvästä psykologiasta ja sosiaalipsykologiasta turvallisuusalaan liittyen.
Sisältö
Mikä on asiakkuuksien ja kumppanuuksien merkitys turvallisuusalalla toimiessa?
Miten muodostetaan toimivia asiakassuhteita, asiakaspolkuja ja erilaisia palvelukokonaisuuksia?
Mitä ovat turvallisuusalan suurimmat asiakkuudet?
Millaisia toimintamalleja ihmisten käyttäytymiseen liittyy?
Miten opit käsittelemään asiakkaita turvallisesti ja eettisten periaatteiden mukaisesti erilaisissa työtilanteissa?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita 2021, luku 3
Opintojaksoalustalle linkitetyt luentotallenteet ja muut sähköiset aineistot.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan annetussa järjestyksessä ja aikataulussa asiakokonaisuuksien mukaan.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettaja:
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Osaat perustella toimintaa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
1-5