Siirry suoraan sisältöön

Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia (5 op)

Toteutuksen tunnus: TU00EB29-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

04.03.2024 - 28.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Savonlinnan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Turvallisuusalan koulutus

Opettaja

  • Marja-Leena Koskinen

Vastuuopettaja

Marja-Leena Koskinen

Ryhmät

  • TUSA23SP
    Tradenomikoulutus, turvallisuusala
  • 06.03.2024 12:30 - 15:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
  • 13.03.2024 12:30 - 15:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
  • 20.03.2024 11:30 - 14:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
  • 27.03.2024 12:30 - 15:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
  • 03.04.2024 12:30 - 15:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
  • 10.04.2024 13:00 - 16:00, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004
  • 17.04.2024 11:30 - 14:30, Turvallisuusalan asiakasymmärrys ja psykologia TU00EB29-3004

Tavoitteet

Ymmärrät asiakkuuksien ja kumppanuuksien merkityksen liiketoimintaan ja turvallisuusalalla toimimiseen. Saat kokonaiskäsityksen asiakasymmärryksen ja asiakaskokemuksen muodostumisesta ja osaat rakentaa toimivia asiakassuhteita, asiakaspolkuja sekä tarkoituksenmukaisen palvelukokonaisuuden. Perehdyt turvallisuusalan suurimpiin asiakkuuksiin. Ymmärrät ihmisten käyttäytymiseen liittyviä toimintamalleja ja tunnistat psykologisia ilmiöitä turvallisuusalan näkökulmasta. Saat perustiedot persoonallisuuteen liittyvästä psykologiasta ja sosiaalipsykologiasta turvallisuusalaan liittyen.

Sisältö

Mikä on asiakkuuksien ja kumppanuuksien merkitys turvallisuusalalla toimiessa?
Miten muodostetaan toimivia asiakassuhteita, asiakaspolkuja ja erilaisia palvelukokonaisuuksia?
Mitä ovat turvallisuusalan suurimmat asiakkuudet?
Millaisia toimintamalleja ihmisten käyttäytymiseen liittyy?
Miten opit käsittelemään asiakkaita turvallisesti ja eettisten periaatteiden mukaisesti erilaisissa työtilanteissa?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita 2021, luku 3
Opintojaksoalustalle linkitetyt luentotallenteet ja muut sähköiset aineistot.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso suoritetaan annetussa järjestyksessä ja aikataulussa asiakokonaisuuksien mukaan.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opettaja:
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Osaat perustella toimintaa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

1-5