Erityisosaaminen 2 (5op)
Toteutuksen tunnus: 500701512-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 20.08.2018 - 07.09.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2018 - 31.12.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kotkan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Virve Remes
- Auli Jungner
- Vastuuopettaja
- Auli Jungner
- Ryhmät
-
SO16KASosionomi, monimuoto
- Opintojakso
- 500701512
Toteutukselle Erityisosaaminen 2 500701512-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:pohtia omia taitojaan ja osaamistaan sekä laatia itselleen erityisosaamisen kehittämissuunnitelmantoimia kehittämisprojektissakehittää omaa ja työyhteisön toimintaa, työtä ja osaamistatoimia erityisosaamista vaativissa tehtävissäkuvata ja arvioida omaa erityisosaamistaan
Sisältö
Keskeinen sisältö:ProjektityöskentelyJokin seuraavista sisällöistä opiskelijan valinnan mukaan: VarhaiskasvatusMonikulttuurisuus / kansainvälisyysMoniammatillisuusEhkäisevä työSosiaalialan kehittäminenHOPS – polku
Opiskelumateriaali
Opiskelija etsii omaa erityisosaamistaan syventävää lähdemateriaalia tarpeen mukaan.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Postereiden esitystunnit on merkitty työjärjestykseen ja ovat pakollisia. Muu työskentely tapahtuu itsenäisesti projektin parissa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Erityisosaamisen projektin voi yhdistää joko omaan työhön tai muuhun työelämän projektiin tai kehittämistehtävään.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Aikaisemmin hankittu osaaminen voidaan lukea hyväksi erityisosaamiseen.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä 135 t koostuu jakson pakollisista työjärjestystunneista (4 t), projektityöskentelystä ja posterin sekä reflektioesseen laatimisesta.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1) tai hylätty.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jakson arviointi perustuu reflektioesseestä saatuun arvosanaan.
Hylätty (0)
• opiskelija ei ole toteuttanut projektia suunnitelman mukaisesti eikä aikataulussa
• projekti ei täytä kehittämisprojektin kriteerejä
• ei ole kuvannut omaa teoreettista eikä käytännön osaamistaan, vaan käyttää kuvauksessaan yleisiä osaamiskriteereitä
• ei ole perustellut kuvaustaan
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
• opiskelija ei ole toteuttanut suunnitelmaa aikataulussa
• suunnitelmassa ei ole kaikkia suunniteltuja kohtia
• projekti on tavanomainen ja pienimuotoinen eikä sitä ole liitetty kehittämistyöhön
• on kuvannut joko teoreettista tai käytännön osaamistaan (kritiikittömästi) reflektoimatta sitä
• ei ole perustellut kuvaustaan ja arviointiaan
• kuvaus perustuu enemmän projektin kuin osaamisen kuvaukseen
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
• opiskelija on toteuttanut suunnitelman, mutta ei ole onnistunut täysin, koska ei ole pystynyt huomioimaan kaikkia haasteellisia tilanteita
• projekti täyttää kehittämisprojektin kriteerit ja tuottaa uutta osaamista joko opiskelijalle tai työyhteisölle
• on kuvannut teoreettista ja käytännön osaamistaan ja on perustellut kuvaustaan
• ei reflektoi kuvaustaan kriittisesti, eikä löydä kehittämiskohteita
• keskittyy oman erityisosaamisensa kuvaamiseen
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
• opiskelija on toteuttanut suunnitelman ja on onnistunut toteuttamaan kaikki haasteelliset kohdat, jotka on ennakoinut riittävästi
• projekti täyttää kehittämisprojektin kriteerit ja tuottaa uutta osaamista sekä opiskelijalle että työyhteisölle
• opiskelija osaa kuvata ja arvioida sekä omaa teoreettista että käytännön osaamistaan ja on perustellut kuvaustaan
• on tehnyt reflektion kriittisesti ja yksityiskohtaisesti sekä on löytänyt kehittämiskohteita
• keskittyy oman erityisosaamisensa kuvaamiseen ja arviointiin