Siirry suoraan sisältöön

Nuoren kohtaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YP00DU05-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.08.2024 - 08.09.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Yhteisöpedagogikoulutus

Opettaja

  • Sari Miettinen

Vastuuopettaja

Sari Miettinen

Ryhmät

  • YPMI24SP
    Yhteisöpedagogi, päivätoteutus (nuorisokasvatus ja nuorisotyö)
  • 04.09.2024 08:15 - 11:00, Nuoren kohtaaminen YP00DU05-3011
  • 11.09.2024 08:15 - 11:00, Nuoren kohtaaminen YP00DU05-3011
  • 17.09.2024 10:00 - 16:00, Nuoren kohtaaminen YP00DU05-3011
  • 18.09.2024 08:15 - 11:00, Nuoren kohtaaminen YP00DU05-3011
  • 25.09.2024 08:15 - 11:00, Nuoren kohtaaminen YP00DU05-3011
  • 02.10.2024 08:15 - 11:00, Nuoren kohtaaminen YP00DU05-3011
  • 09.10.2024 09:00 - 12:00, Nuoren kohtaaminen YP00DU05-3011
  • 16.10.2024 08:15 - 11:00, Nuoren kohtaaminen YP00DU05-3011
  • 06.11.2024 08:15 - 11:00, Nuoren kohtaaminen YP00DU05-3011
  • 13.11.2024 08:15 - 11:00, Nuoren kohtaaminen YP00DU05-3011
  • 20.11.2024 08:15 - 11:00, Nuoren kohtaaminen YP00DU05-3011
  • 27.11.2024 08:15 - 11:00, Nuoren kohtaaminen YP00DU05-3011
  • 04.12.2024 11:45 - 14:45, Nuoren kohtaaminen YP00DU05-3011
  • 11.12.2024 08:15 - 11:00, Nuoren kohtaaminen YP00DU05-3011
  • 17.12.2024 12:00 - 15:00, Nuoren kohtaaminen YP00DU05-3011

Tavoitteet

Tiedostat kasvokkaisen ja digitaalisen vuorovaikutuksen peruslähtökohtia.
Ymmärrät kokonaisvaltaisen ja tasavertaisen kohtaamisen merkityksen nuoren tukemisessa.
Tunnistat aidon dialogin piirteitä ja osaat hyödyntää sitä kasvokkaisessa ja digitaalisessa kohtaamisessa.

Sisältö

Mistä tekijöistä rakentuvat kasvokkainen ja digitaalinen vuorovaikutus sekä arvostava kohtaaminen?
Millaisia haasteita liittyy nuoren kohtaamiseen?
Mitä on digitaalinen nuorisotyö?
Miten nuorisotyössä voidaan hyödyntää digitaalisia tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluita?

Opiskelumateriaali

Aaltola, E. 6 Keto S. 2020. Empatia. Myötäelämisen tiede.
Häkili, J. , Kallio, K. P. & Korkiamäki, R.(toim.) Myönteinen tunnistaminen.
Muu opettajan opintojakson alussa ilmoittama materiaali.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
luentoa, harjoitteita, ykislö- ja ryhmätehtäviä, opintojaksolla tehdään mahdollisuuksien mukaan harjoitteita työelämäkumppaneiden kanssa.
Opintoja nopeuttava väylä:
itsenäinen suoritus, johon ohjeet saa vastuuopettajalta
Työelämään integoitu väylä:
vastuuopettajan kanssa erikseen sovittava suoritustapa, joka edellyttää oman työelämäkytköksen

TKI ja työelämäyhteistyö

Pyritään toteuttamaan työelämän kanssa yhteistyötä, jossa harjoitellaan nuoren kohtaamista.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

n. 50 tuntia lähtiopetusta, 85 tuntia itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opettajan arvioimat tehtävät. Itse- ja ryhmäarviointi.