Siirry suoraan sisältöön

Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00DU40-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.01.2024 - 14.01.2024

Ajoitus

04.03.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus

Opettaja

  • Laura Pulkkinen
  • Sini Laukkanen

Vastuuopettaja

Laura Pulkkinen

Ryhmät

  • MRMI24KV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • 06.03.2024 17:00 - 18:00, Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3013
  • 12.03.2024 16:30 - 18:00, Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3013
  • 21.03.2024 17:00 - 18:30, Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3013
  • 26.03.2024 17:00 - 18:30, Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3013

Tavoitteet

Osaat tunnistaa asiakaskäyttäytymisen perusteita ja muutoksia.
Osaat tunnistaa kuluttajatrendien vaikutuksia alalla.
Osaat hahmottaa asiakasymmärryksen merkityksen matkailu- ja ravitsemisalan liiketoiminnassa.

Sisältö

Mitkä tekijät vaikuttavat asiakkaan käyttäytymiseen ja sen muutoksiin?
Mitkä ovat kuluttajatrendien vaikutukset alalla?
Mitä ovat asiakasprosessit ja asiakaskokemukset ja mikä niiden merkitys on asiakkuuksissa?
Miten asiakasymmärrystä voi hyödyntää liiketoiminnassa ja arvontuotannon perustana?

Opiskelumateriaali

Ahvenainen, P., Gylling J. & Leino S. 2017. Viiden tähden asiakaskokemus: Tee asiakkaistasi faneja. Helsinki: Kauppakamari. (myös e-kirjana)

Löytänä J. & Kortesuo K. 2011. Asiakaskokemus. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Talentum. (myös e-kirjana)
Hänti, S. 2021. Asiakkaista ansaintaan: Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. Helsinki: Alma Talent. (e-kirja)

Hiltunen Elina. 2017. Mitä tulevaisuuden asiakas haluaa. Trendit ja ilmiöt. Docendo. (e-kirja)

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu erilaisia oppimistehtäviä:



Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet restonomin ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ko. ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä. Opintojaksolla on kirjatentti.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

1-5