Skip to main content

Customer knowhow in hospitality business (5 cr)

Code: MR00DU40-3013

General information


Enrollment

08.01.2024 - 14.01.2024

Timing

04.03.2024 - 30.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 60

Degree programmes

  • Degree Programme in Tourism and Service Business

Teachers

  • Laura Pulkkinen
  • Sini Laukkanen

Teacher in charge

Laura Pulkkinen

Groups

  • MRMI24KV
    Tourism and Service Business, online studies
  • 06.03.2024 17:00 - 18:00, Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3013
  • 12.03.2024 16:30 - 18:00, Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3013
  • 21.03.2024 17:00 - 18:30, Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3013
  • 26.03.2024 17:00 - 18:30, Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3013

Objective

You can identify the basics and changes in customer behavior.
You can also identify the impact of trends in the field and recognise the meaning of customer understanding in hospitality business.

Content

What factors influence customer behavior and changes in it?
What is the impact of trends in hospitality business?
What are customer processes and customer experiences and their meaning in customership?
How can knowledge of customership be made use of in business and in adding value?

Opiskelumateriaali

Ahvenainen, P., Gylling J. & Leino S. 2017. Viiden tähden asiakaskokemus: Tee asiakkaistasi faneja. Helsinki: Kauppakamari. (myös e-kirjana)

Löytänä J. & Kortesuo K. 2011. Asiakaskokemus. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Talentum. (myös e-kirjana)
Hänti, S. 2021. Asiakkaista ansaintaan: Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. Helsinki: Alma Talent. (e-kirja)

Hiltunen Elina. 2017. Mitä tulevaisuuden asiakas haluaa. Trendit ja ilmiöt. Docendo. (e-kirja)

Yksilölliset oppimisväylät

Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu erilaisia oppimistehtäviä:



Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet restonomin ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ko. ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.

Tentit ja muut määräajat

Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä. Opintojaksolla on kirjatentti.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

1-5